Räkningsdags & andra kuligheter

Igår hade vi en mysig sångstund, med söta bebisar. Emma kräkte dock ner sig så hon fick vara med halvnäck sista kvarten. Det blir ju ofta så att hon kräker slem när hon är förstoppad. Och idag är det dag tre igen, alltså microlax-dag om det inte kommer något.
På eftermiddagen skickade jag iväg Calle och kidsen med en superhandlarlista, medan jag tog tag i lägeheten. Jag sa till på skarpen att jag minsann inte tänkte städa som idag, men jag inser ju redan nu att dammsuga mattan kommer jag göra ändå :P
Ikväll kommer Elin och Johan hit på middag, och det ska bli supertrevligt! Elin är det som har hjälpt mig med bilderna i headern, och som också är Chark-Elin på jobbet :D Maten är inhandlad, och rödvinet tar vi och köper på Öland idag när jag och barnen ska åka över till morfar, vi ska bli bjudna på smörgåstårta, och Oscar längtar redan :)
 
Tidigare satt jag och la in räkningarna, och så sa jag till Oscar;
-Vet du vad jag gör nu? Nu betalar jag räkningar så vi kan bo här, och att vi kan se på tv, och ringa på mobiltelefonerna. Han svarade;
-Kan jag bygga med legot nu mamma?
 
Nähe, dags att ta tag, sminka på ett ansikte, och klä på både mig och barn.
-19 grader ute. Det är lite för kallt för min smak. Men vackert är det. Extra nu när sola kommer! :)
 

Kommentarer
Postat av: motte

<3 life is good <3

2013-01-25 @ 13:52:36
Postat av: Jenny

Ni verkar få det mysigt ni med! :) Kram på er

2013-01-25 @ 17:04:54
URL: http://liljekonvalj.wordpress.com
Postat av: mormor

Mmmm.... barn uppskattar inte ALLS att vi betalar räkningarna varenda månad... Ha ha ha! Har ÄR bara för ljuvlig Oscar!
:)

2013-01-27 @ 15:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0