Tacksamheten

Självklart är tacksamheten störst. Tacksamheten att min fina dotter finns. Att de hann.
 
När jag hade väl hade vaknat kunde inget få mig att somna om. Adrenalinet rusade. Jag ville ringa världen! Tänk, att jag hade fått en flicka. Jag! Och det var så självklart.
Och det var så självklart att hon är en Emma. ♥ Vår Emma ♥
Hon vägde 3310gr, och var 50cm lång. En perfekt liten bebis. Aldrig hade jag trott att hon skulle vara så liten, eftersom Oscar vägde 3305gr och var 48cm lång - och han kom i vecka 36+3!
Vid strax innan halv sex på morgonen blev vi uppkörda på mitt rum. Calle var himla trött. Han hade ju inte fått ett par timmars sömn som jag. Vi ringde min mamma, som satt i sängen med Oscar (som redan var vaken!) och min pappa, och hon fick sätta på högtalartelefonen. Jag sa;
-Hej mitt hjärta, vet du, du har blivit storebror!
-Jag!?
-Jaa, nu är bebisen här, och det är en flicka, hon ska heta Emma.
-Emma ♥ utbrast han, men all värme i rösten, och jag kunde höra hur hans leende var från öra, till öra.
♥♥ Aldrig jag kommer glömma det ögonblicket. ♥♥
 
Calle somnade och jag plockade fram mobilen :P
Euforisk.
Men strax innan frukost somnade även jag. Någon bricka fick vi inte, med frukosten fanns kvar när vi vaknade.
Barnmorskan för dagen var en av mina kunder från jobbet, som jag hade bestämt med att jag inte skulle träffa, för då hade jag fått gå över tiden :P Men som jag var jätteglad att träffa! Och hon också tror jag :)
Jag fick hjälp in i duschen, så jag tog mig en lång dusch medan de bäddade rent i min säng. Härliga de är!
Vid ett-tiden kom Storebror ♥
ÅÅÅÅåååh säger jag bara, ÅÅÅåååhh!!!
Så många känslor! All längtan efter honom, att se hans blick på lillasyster, att få krama honom huur mycket som helst!
Att veta - nu är vi vi! ♥ Ja, jag har inga ord som kan beskriva vad jag kände!
Mina älskade barn! Jag gör vad som helt för er! ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: motte <3

Tårarna SPRUUUTAR

2012-09-15 @ 14:34:53
Postat av: mormor

Tänk! Bara TÄNK att jag fick lov att VARA DÄR!! Jag var faktiskt DÄR, när det underbara oändligt efterlängtade samtalet äntligen KOM!! Jag fick se och höra Oacar, när det gick upp för honom att han fått en lillasyster - att "nu har hon kommit ut, min lillasyster Emma" det är obeskrivligt! Och jag är obeskrivligt tacksam!

Och PRECIS så är det. "Mina Älskade barn - jag gör vad som helst för er!"

2012-09-15 @ 17:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0