Kycklingben och sparris

Idag har Catasita ätit kycklingben. Det är INTE bra. Calle googlade och fick fram en som hade föreslagit att man skulle ge katten sparris, och fått som svar; "du är nog ingen kattägare!" Hahaha, det tyckte jag var kuligt skrivit!
Eftersom vi inte hittade några råd, så ringde jag vetrinären. Hon blev ganska orolig, men kom fram till att vi skulle avvakta. För vi har inte märkt någonting på henne. Hon föreslg att vi skulle ge henne sparris.
HAHAHA! Knäpp på näsan fick jag!! :D
-Njä, sa jag, det kan jag nog inte få i henne, hon är ganska kräsen..
-Är hon duktig på att dricka vatten?
-Nej.
-Sparris är verkligen det bästa, så om du har (?) så försök gärna!
(Faktiskt så hade vi det hemma, som vi hade haft i kycklingsalladen ikväll, eftersom vi hade det billigt på jobbet för ett tag sedan) Ett par slantar låg kvar i slasken efter Oscar.
Annars avvaktar du och hör av dig om du blir orolig! Knäckebröd kan du också prova!
-Haha, ja, jag ska prova sparris.. :D

Katten. Åt. Sparris. Nästan en halv sparris. O MY GOD!! :D

När jag kommer till dagis idag, så möter alla barn mig i dörren - överlyckliga! *Underbart*
Jag sitter och pratar lite med J, en av pedagogerna, och Oscar kommer med en mjukisapa,
-Hur låter apan? frågar jag.
-Uummpa - halle halle ha!
HAHAHA!! *Sötaste*

Och så en sista grej... Igår SPARADE jag godis. Jag. Godis. I en skål. Jag har sett framför mig hela dagen att jag sitter i vår soffa, och äter godiset i min godisskål. Idag har jag; lämnat på dagis, jobbat, hämtat på dagis, cyklat hem oss, åkt till mvc, gått nästan hela vägen till maxi, åkt hem, plockat ihop all tvätt, renbäddat, ätit mat, tvättat, dammsugat. Och då och då (läs; ofta) har jag tänkt, och längtat efter min godisskål. Nu sitter jag ner i soffan. Mmm ÄNTLIGEN kommer godisskålen fram.
Nä. Det. Gör. Den. Inte. Calle slängde den igår. Morr.

♥ 



Kommentarer
Postat av: Moster

MEN.FÖR.FAAN.KALLE!!

Lisa du har varit jätteduktig och jag hoppas din man köper en stoor LISApåse imån. Inte hans 90åringsgodis.... he he he

2011-02-07 @ 22:08:23
Postat av: Tina

Svar ; Tack så hemskt mycket Lisa! :D



Ne stackare!! :( Du som var så duktig och sparade så slängde han det, tycker synd om dig Lisa!:)

Jobbar du den 16 ? Då praoar jag hos er :D

Kram Tina!

2011-02-07 @ 22:47:51
URL: http://tinaafalkestaad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0