Sjuk sambo

Stackars sambo! Han är sjuk!
Idag, när jag vaknade hade C varit dålig hela natten - utan att säg något! Verkar vara någon form av maginfluensa så efter en förmiddag full med bus i vardagsrummet för mig och O, och en förmiddag av sovande i sovrummet för C- hämtade min pappa mig och O så åkte vi över till ön, och till farmor. Dit kom min faster och hennes man också, så fikade vi allihop och O fick lunch. Sen har vi varit där hela eftermiddagen, och busat med morfar. Vi kom hem lagom till kvällsmaten.
Har dock hänt en konstig sak, O får ofta gröna druvor och det tycker han är jättegott, idag fick han röda. Och blev helt röd på läpparna och ut på kinderna. Nu på kvällen när han badade så gick det upp på näsan och blev riktigt illrött. Då fick jag C till att ringa sjukvårdsupplysningen, och de tyckte det var jättemärkligt att han har reagerat på röda, men aldrig på gröna. Hon trodde det kunde bero på att han har varit lite förkyld sista veckan, men jag fattar inte helt, för han har ju ätit gröna druvor under veckan.. Men men, det var STÖRT OMÖJLIGT att det kunde sätta sig på andningen så har långt efter i alla fall, så det är skönt och veta, så nu får jag förhoppningsvis sova i natt! :)

NU ska vi ha filmkväll! Tror jag, för C har hittat något avsnitt av TOP GEAR...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0