Nu får det vara så här ett tag..

Lite nytt blev det, men inte så mycket. Punkterna framför alla inläggen skulle egentligen inte vara där men men, nu syns ju inläggen iaf! :)

O är fortfarande förkyld och har allt lite feber, så det blir nog inte sim imorgon.. :( Och det är tråkigt om det inte blir det! Vi gillar ju det.. Men vill ju inte att han ska bli sämre, och inte jag heller. Är allt lite röd om snoken jag också.
Ikväll har jag sett det mest förundrade uttrycket, jag har sett hittills, i min sons ansikte. Han har en halvcirkel med bjällror på, med ett handtag. När han "spelade", så började jag och C dansa. Som tokar. O slutade - vi slutade. Jag sa; -Nu får du spela!
Han började - vi dansade. Konstigt, för det blev mer och mer, vildare och vildare, mer och mer utflippat.
O gapade större och större, och skrattade!

Så håller jag på att leta present till V, han blir ju också ett snart.. Tror jag vet vad vi ska köpa, eller rättare sagt, JAG VET VAD VI SKA KÖPA..  lalala S nu är du nyfiken va??!! :D Det hade jag varit!! :D Ska nog allt ta och beställa det idag. 

Som sagt har jag haft lite problem med min "upp-piffning" av bloggen. Hade varit kul att kunna OCH förstå hur/varför jag ska göra si eller så, då hade det ju varit superkul att hålla på att ändra färger och annat! Men efter att hållt på i ca 5 timmar, igår+idag så får det vara så här, tills jag orkar ta tag i det igen. Kanske när jag inte BEHÖVER andas genom munnen längre.. 

Idag var det sång igen, O var jättetrött, så vi satt i soffan och tittade på och hade lite mys i stället för att vara med. Men när såpbubblorna kom fram, var vi med. Idag ville han faktiskt ha sönder de, sist bara stirrade han.. :) 
Lite tråkigt är det att det är bara "fröken" K, jag och S som sjunger. De andra sjunger inte. Är det inte därför man går dit?? TUR att vi sjunger så himla snyggt och bra!! :) 

Efter det blev det lite lunch för pojkarna, och sedan gick vi och skulle få i oss lite mat. Måste bara dela med mig av detta.
Vi sitter på en restaurang, "där man själv ställer brickan i ett ställ när du är klar", så de hade en kille som jobbade i disken bla, fixade lite och så. Han stod och skulle skära upp bröd när vi "fick syn på honom". Han tryckte ihop limpan, så den blev ca 4cm hög, och tyckte igenom kniven (inte sågade - TRYCKTE). Sen tog han den enda skivan och la i brödkorgen. Sen gjorde han lika dant igen, och igen, en och en.
Då såg han att hum, de blev kanske lite tjocka? Så då plockade han upp den ur brödkorgen, tryckte ihop den, höll ordentligt på båda sidorna, och tryckte igenom kniven. Sen fick han ta brödskivan och dra lite i den "uppe och nere" så den fick lite fason igen. Sen la han tillbaka dem båda. Sen tog han nästa. JAG OCH S HÖLL PÅ ATT BRYTA IHOP! Han var så koncentrerad, och la verkligen ner sin själ i detta.
*Ååå som vi skrattade, tur att varken hörde eller såg oss! :D*  

Nu har O fått sin välling och ska snart ner i sängen, hoppas på en lugn natt, och att vi alla sover gott.
OCH LÄNGE!! Och att vi båda är piggare imorgon. HELT FRISKA! Håll tummarna..   

 

Kommentarer
Postat av: Eva

Hahaha..haha vad kul det var att läsa detta inlägg. Fick mig ett rejält skratt!!! Föreställde mig dig och Calle dansa helvilt i erat vardagsrum haha. Hade även själv velat se den där killen som skar bröd, snygg teknik hehe :)

2010-02-02 @ 20:22:26
Postat av: Lisa

Ja herregud! Vi gav allt och lite till! :) Jag sa det till C, tur att vi bor på tredje våningen! Kram

2010-02-02 @ 21:14:54
URL: http://jagmamma.blogg.se/
Postat av: cicci

hallo.. förlåt, filippa sitter och trycker här, haha. jag har frågat malin om det är ok, tror inte att det är några problem, men vill höra med henne först. hon skriver via familjeliv och vet inte om man kan se bloggen utan konto? hoppas allt är bra med er! kram

2010-02-03 @ 09:28:08
URL: http://animegirl.blogg.se/
Postat av: cicci

hon har nickname windflower, ett fint foto av henne med två barn på.. bered dig på tårar bara!



kram

2010-02-03 @ 09:36:22
Postat av: Sandra

Bara liiite nyfiken, nästan inget alls!! =)

2010-02-03 @ 09:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0