Myys!

Vilken mysig dag vi har haft idag, trots att C jobbar...
Imorse låg vi alla tre i sängen och hade jättemysigt! Det är sällan vi får tid att ligga så och bara njuta av morgonen, och vår glada, PIGGA son!
Efter lite fix och trix gick jag och O och handlade lite småsaker, medan C fixade en lampa i köket. När vi kom hem sov O em stund, och vi inväntade mormor. Vi fick i oss lite omelett när hon hade kommit, och O fick prova morotsplättar för första gången! Det var gott!

Eftermiddagen gick i bus-tecken, massor av bus! Och O visade mormor hur man ska gå med gå-vagnen som han fick av henne i julklapp, SÅ STOLT! Och mormor med!
Somnade O igen, så han skulle orka med kvällen, och så gjorde vi oss i ordning, och det var dags att åka till Larmgatan 10. Pappa och farmor kom och hämtade oss. 
När vi hade beställt maten, sa vi till extra att när barnens mat, deras första restaurangmiddag, är klar, så kan de komma med den direkt för O var JÄTTEHUNGRIG! Det var ju en halvtimme över hans vanliga tid redan, så han började bli ganska gnölig.. Det var beställt Kalle Ankas korv och mos, som de skulle dela på. Det tog dem 45min att fixa barnens mat, och den kom samtidigt som vår. Men servitören var ny, och maten GOD!! Och O tyckte maten var jättegod, han var ju superhungrig vid det här laget! Han åt en hel grillkorv och 1½ duchess-topp! 
Jag åt (mycket överraskande) Filé Mingon med hälften pommes hälften gratäng, (fantastiskt bra när syster har lika stor beslutsångest som en själv!) och det var KANONGOTT, och allt gick bra. O åt jätteduktigt, och jag hann också få i mig det jag skulle!
Några vindruvor efter maten till barnen var poppis, så de hade något att göra när vi andra jäste och pratade, och flinade lite åt gamla farmor.. *Med all kärlek!* O hette idag följande; Göran och Björn. Igår; Tord. Jajjemän.. 
*Skrattar så jag kiknar* 
                            
Vi skulle ta kaffet i salongen, och det fick vi så klart, och då skulle barnbarnen ha glass.. En kula var bad vi om, de såg ut så här;                       
                                                             Glass, med chokladsås och grädde!
     Morfar langar in glass
     Kan lova att O gillade när morfar satt och langade in glassen...
                                                 Jag fick tillslut gömma det sista.. 

Det blev massa bus också med morfar.. 
Morfarmys      Och morfar bara skrattar...
                                                                                                     
Vi åkte hem, och tryckte i honom välling också så nu räknar jag med att han sover till MINST kl 10 imorgon!! :) Jag och mormor, dricker ett glas vin, pratar en massa strunt och längtar tills C kommer hem, men det borde han göra snart, köket stängde för en timme sen.. Nu ringde han bara för det, är på väg hem! ♥

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0