1 år sedan

Nu har C kommit hem efter en dags slit på jobbet. Mindre kul att då komma hem till mig som är helt slut efter enSötaste sjukisen dag med sjukisen. Men han håller humöret uppe. Både C och O.. :) O är pigg i korta stunder. Vilar och gnäller lite där mellan. Jag har fortfarade lite kill i halsen, och något i vägen i nosen, men långt ifrån täppt! Jippi!!
O´s ögon är i alla fall inte sämre, tar droppar var 3 timme och tvättar med kokt vatten på bomullstuss. Och han är så duktig, inget gnäll eller tårar, tror det är lite skönt! Någon som vet hur lång tid det vanligtvis tar att bli av med det? Hur länge man smittar?



Tanken för kvällen var att S, M och V skulle komma på födelsedagsmiddag, men nu blir ju inte det av. Förstår till 100% att vi inte ska chansa. Det hade nog inte jag heller gjort. Men tråkigt är det, och paketet står här, och LÄNGTAR efter att bli öppnat! RIKTIGT LÄNGTAR!!
Grejen är att de var bjudna hit för ett år sen också. Det blev inget den kvällen heller. Den morgonen för ett år sedan "kissade jag en 2-a på stickan", och blev kl 11 inlagd för havandeskapsförgiftning.
Tänk att det är ett helt år sedan!
(Nu ringde det på dörren, nu är inte paketet kvar längre. HOPPAS DU BLIR GLAAD!)
Vilka dryga 2,5 vecka jag hade framför mig. TUR att jag inte visste. TUR att inte C visste. Och tack gode gud att det blev som det blev, när det nu blev som det blev! Och att han kom ut när han gjorde, för då hade jag ingen ork kvar.   

Nu ska vi snart äta "födelsedagsmiddag" utan födelsedagsbarn. Hoppas den blir god ändå! Det tror jag nog, Cannalloni fyllda med kyckling/bacon/tomat/vitlöksröra, och mozzarella caprese. Med MYCKET basilika! Hoppas ni känner hur gott det är, vi får göra samma när vi får till middagen nästa gång.. :)

Oscars "nya för dagen" är som följer; Hitta nappen, och stoppa den i munnen. Hitta en leksak, vilken som går bra, och banka den försiktigt försiktigt mot nappen i munnen så det blir ett litet litet bank, som jag då uppmuntar med glada hejjarop och applåder! SKITKUL!!

                                    Bank med stora gula nyckeln      Bank med favvofirren

Kommentarer
Postat av: mamma

mmm mormors lille hjärtegull! Tänker att Sandra hört av sig med hejarop och TACK! :-D Och att den middagen blev god är ju självklart!

2010-02-04 @ 22:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0