Kväll igen.

Det går så fort. Dagarna bara flyger fram!
Efter lunch idag gick jag och O och mötte S och V för att handla och fika. Ikväll blev det omelett med en salig blandning.. Kyckling, bacon, lök, paprika och svamp, med en sallad till. Jo tack det gick ner! :)

När vi satt och fikade idag, så charmade pojkarna som vanligt hela stället. Först var det ett äldre par som "bara måste fråga!".. Samtalet gick så här;
- Jag måste bara fråga, är dem tvillingar?? Jag svarar;
- Nej de är inte tvillingar. Hon säger;
- Nej, det ser jag ju, den ena är ju lite större! (Det skiljer tre dagar så det var bra av henne att se det!)
HUR TÄNKER FOLK??? Vi sitter två mammor, med två jämnåriga barn, två barnvagnar, två skötväskor etc etc.
Det konstiga är att vi ofta får frågan. Det finns ju inte två pojkar som är mindre lika tror jag än våra. (Kolla kortet sen vi var och fikade tidigare i bloggen.) Och ibland när de får svaret -Nej de är inte tvillingar så frågar de -Men de är väl bröder?? Jag förstår inte.. Vad har jag o S för relation då? Men jag LOVAR vi flinar LIKA mycket varje gång, och frågar oss hur de tänker. 

               
Fiket vi satt på har en stor glasruta ut mot en gång där man går mellan olika affärer, och vi satt precis vid rutan. Då kommer det en man, i 50års åldern. Tja jag vet inte vad det var för en man. Han ställer sig utanför och skriker in genom glasrutan typ 5cm från rutan:
-MEN TITTA!! DETTA VAR VÄL DE SÖTASTE JAG HAR SETT!!!!
Jag och S tittar på varandra och tror inte det är sant, och ja.. Vi började flina.. Eftersom vi inte ens hade hunnit sluta efter tvillingfrågan. Och så kollar vi på min son, som sitter och ler från öra till öra och skrattar till mannen. Han fortsätter;
- JA DU VAR VÄL EN GLAD LITEN SKIT!! MEN JAG SKA SÄG DIG, ATT NÄR MINA BARNBARN VAR LIKA SMÅ VAR DE LIKA SÖTA!! TITTA SOM HAN SKRATTAR ÅT MIG, HUR MÅNGA TÄNDER HAR DU?? HUR MÅNGA FRÅGADE JAG!!??
(Han frågade O..) :D
O skrattade, han skrattade, vi skrattade.. Ja herregud, det är kul att vara småbarnsmamma av olika anledningar! :) Det konstiga är att det händer oftare än vad man kan tro, och varje gång får vi skrattanfall jag o S, så de andra runt omkring tillslut börjar kolla lite misstänksamt på oss.. :)
*Och nu skrattar jag nästan lika mycket när jag ska skriva det, kan det ha det med sömnbrist att göra?*

Tror det blir tidig kväll ikväll... :)

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Trött som man är så är det jag som sitter med ett leende från öra till öra =) Vilka människor vi träffade på idag, den ena mer knasig än den andra! Dax för lite sömn nu, natta!

2009-11-24 @ 22:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0