O reste sig!

Efter en MYCKET orolig natt så vaknade O 8.30 igår! Tror det är rekord.. :) Vi myste i sängen och klockan hann bli halv 10 innan frukosten var nere, men då var han hungrig! Vi skulle möta S och V för att gå till Leo´s lekland med ett helt gäng! Det var vi och O´s moster med sambo C, 2 kusiner I och T deras kusin J, och deras kompis S med dottern E. E är två veckor äldre än O, och sååå söt!!
På vägen dit sov V så vi gick en extra runda, och då somnade O också, men de vaknade självklart när vi tyckte det började bli för kallt ute. Det var inte alls så mycket folk som sist vi var där, och det var ganska skönt eftersom jag var så himla trött.
Hoppade ner i bollhavet, lite läskigt men kul och FIINA färger! Sen gick vi bort till "den lilla avd", och det var där det hände... O RESTE SIG UPP SJÄLV FÖR FÖRSTA GÅNGEN!! Han satt och höll i nätet runt bollhavet, och när jag tittade på honom så bara stod han där! Flera sekunder innan han satte sig igen! *MAMMA ÄR SÅ STOLT!* 
(Det första kortet är taget i bollhavet, det andra sekunden efter han stod, och de tredje är när jag "ställde honom där" och han stod kvar en lång stund innan han satte sig, men det var INTE när han reste sig... Tyvärr.. men kolla så stolt!)

      O i bollhavet på leo´s!    2 sek efter att O stod själv för första gången!    Vilken kille!   

Så kom morfar också och bjöd på toast till lunch, och det var gott! Vi gick och handlade lite, för igår kväll var jag och O "bjudna" till S och V på godis, IDOL, och lite rödvin för mammorna, när de stora killarna skulle ut på gallej, och kolla mustach. Det verkar har varit lyckat för min sambo är iaf lite lågmäld idag.. :)
Vi hade det jättemysigt, O fick bada badkar, och det har han ju inte gjort på länge så det var lite konstigt, sen ville han ABSOLUT inte sova. Så tillslut fick han ligga "och korva" tills han somnade av utmattning i soffan.. Såå söööt! V somnade efter bus på golvet, och fick ligga inne hos mamma och pappa eftersom pappas kompis P är på besök för kvällen i ära! Vi tycker det går lite långt mellan gångerna.. :) , så V låg i sin säng, och O la vi över i deras säng när han hade somnat, och byggde in honom i en koja av täcken..

Tyckte ju faktiskt att det blev de två bästa i finalen, JAG SA ATT DET SKULLE BLI DEM NÄR AUDITON-NA VAR SLUT. *Lisa duktig :)*   
Satt och kikade lite på idol, och pratade en massa strunt! Konstigt att vi har så mycket att prata om som ses varje dag.. :D MEN det kom tom fram saker som var nyheter för mig, som hände för flera år sen..  Båten kommer aldrig bli densamma! :D

Det var ju ett halvt företag och ta sig hem när man är själv, har barn, vagn och väska. + att det regnade så där smått smått smått.. Ner går ju bra hos S, vagnen står inne, bara och vira in barnet i filten han ligger på (jaa hur genomtänkte var inte det!!) ner i vagnen, fler filtar och mössa. Hiss ner. JAG ÄLSKAR HISS! Går hem, helt ok förutom regnet, mötte tre personer som jag kollade noga. Det är sen det börjar; 
In med vagnen, stäng dörren så den blir låst - tyst.. Smyg upp i mörkret, av med jacka, skor och väska. Smyg ner och "hoppa" ner en grusig vagn ner i trappan så försiktigt att han inte vaknar, lås den, plocka upp barn, smyg upp, schasa in katten, smyg över det knarriga golvet, och lägg försiktigt ner sonen. HAN SOV!!!! JIPPI!! Ja nu när jag tänker på det så är det fasen ett helt företag. Stupar i säng..

Idag har det som sagt varit lugnt läge här, C ska snart iväg till jobbet, och senare ska jag och O till min farmor på Öland. Ska fixa lite middag där tänkte jag!

Kommentarer
Postat av: Jojje

Undrar om jag e inblandad i "båtengrejen"?

Många tokiga saker har ägt rum där :)

2009-12-06 @ 13:27:32
Postat av: Lisa

Jo, du J.. Du var allt med på den grejjen jag fick nys om.. Jag flinar FF!! Puss o klapp

2009-12-07 @ 22:02:04
URL: http://jagmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0