Lillejul!

Idag har vi lillejulafton! Jag minns aldrig vår lillejul som barn som så stressig, som det har varit idag... Och tänk då om inte C hade varit ledig... (Kan dock tänka att mamma upplevde det ganska stressigt.. :) )
Började dagen med tvätt-tid, som börjar klockan 07.00. Det är DYNGTIDIGT! Ok att gå upp kanske, men inte ner och ut, och sen stå och sortera tvätt. Nä, det borde vara förbjudet. 
In med den TREDJE (och sista) julskinkan i ugnen, byta maskin, göra puré till O, idag blev det brockoli/morot, hänga/torka/bära tvätt, ut med skinkan, grilljera. Osv osv, fast jag gillar ju att ha mycket att göra! Men i och med att vi ska "ha julafton" här imorgon mellan 12-16 så känns det som att det är LIITE mer att göra än vanligt. Städas, lagas mat, funderar på vad som ska strykas, orkar jag göra det nu?? -Nej-, klippa naglarna på O, ja, lite av varje skulle jag vilja säga.. :) Vilka paket ska vart? Har vi allt? 

Imorgon ser dagen ut så här; Morgonen - hemma
                                            12.00 - julgäster
                                            16.30 - mot Nybro
                                            ???    - Hemåt igen
Tror det kommer bli en kanon julafton! Vill bara lägga mig nu med en gång, och vakna HEELT utvilad! 
Jag har Love Actully på i bakgrunden --- Ååå vad jag ÄLSKAR scenen i början när de ska gå ut från kyrkan, till "All you need is love", och de dyker upp och spelar och allt. Jag ryser VARJE gång. Och ja, ett par tårar brukar det också komma... *Oväntat* Så vill jag också ha på mitt bröllop!!

Ikväll har det rullats köttbullar, tror det blev mellan 150-160 köttbullar.. VAD SKA VI MED ALLA DE TILL?? Pepparkakor har bakats, sista julklapparna har slagits in. Nu sover lilleman, hoppas han får sova bort febern i natt. Så han får vara pigg och kry på sin första julafton. Vår första julafton med vår älskade son! *Jag längtar!* 
Nu kom jag på det; jag skulle ju ha fixat naglarna... Men jag orkar inte det nu. Nu säger jag STOPP! :) 

Känner att det skulle vara kul att skiva något som är så där kul att man börjar skratta, men inte ens något sådant kommer jag på.. Annars brukar jag ju har ganska mycket att välja på. Jag vet jag och S tokskrattade idag, det har jag och C också gjort, men jag har ingen aning om eller åt vad. Min hjärna är helt som en klump gele. 

Nu kom C med en skål med godis. Det är djungelvrål, några syrliga flaskor, och daimchoklad på rulle. DETTA har däremot jag och S diskuterat nyligen. För hon berättade att den smakar inte alls som den vanliga daimchokladen, och jag håller med. Till etthundra procent. Men den är god ändå. Mycket! Fast liksom mer krossad daim i, inte bitar. Det är nog strået vassare med bitar.. Nu ska jag mala i mig den här godisskålen sen ska jag sussa gott på kudden. 
Hoppas alla får en underbar jul! 


    
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0