Kröp 2 kryp!

Nyss kröp O 2 kryp! Ojojoj, vad det motoriska har tagit fart de sista dagarna! Nyss kröp han 2 kryp, på knäna. Innan idag ål/kröp han till stort pall-lock, som vi har lagt på mattan för att han ska kunna träna på att komma upp, och KRÖP UPP! HELA HAN! Sedan fick jag visa honom "skottkärra" ner.. :) Lägger jag fisken där uppe kryper han fram och drar sig upp så han når den. Om han kommer upp på knä, ställer han sig mot soffan. HALLÅ!? VAD HÄNDE MED MIN BEBIS!!?? Jag hann inte med!

Idag har vi varit en stund på öppna förskolan och lackat och hämtat O´s hand och fot avtyck i gips, som vi gjorde förra veckan. Idag var det för alla barn och inte "pyttegrupp", och fast det bara var två andra pojkar, när vi kom var ljudnivån otroligt hög! O låg på mage och snurrade runt runt när han följde dessa fartfyllda och och högljudda barn med STOORA ögon. "De lekte tiger, kom och ta mig i svansen då!" 
O hittade en traktor så låg han mitt på golvet och roade sig själv, och barnen kom, sprang förbi, och hoppade över honom, (då började jag bli lite varm..)(O är mitt FÖRSTA barn, jag är inte van!) men då var det han och hans traktor! Han brydde sig inte..
Lite mellis hann vi med innan både O och V somnade i vagnarna innan vi ens hade kommit ut i trappuppgången!

Drack kaffe och gick och handlade, det var det minsta jag har handlat i mannaminne. 3 bananer, en påse clementiner (O ÄÄÄLSKAR clemisar, precis som mamma och pappa), en bit fetaost och ett kort. Tänk om det alltid var lika lätt och bära hem! :) Kortet är till en av min systers bästa kompisar som fick en liten Alice, den häromdagen! GRATTIS C & M! 
Kom hem lagom tillatt C kom från jobbet, och då hade vi fått julkort från H, M och deras lilla A! Jättefint kort på A i tomtedräkt! Jag ÄLSKAR julkort! 

Lite bus innan middagen, och efter det har vi kämpat för att hålla O på humör. Han har det jobbigt med tänderna, den 6:te är på gång. Den ena hinner ju inte igenom förrän nästa är på G. Brukar de verkligen komma så tätt?? Nu har han de två i mitten nere, höger om är igenom, vänster om är på G, och så har han båda "huggtänderna"! :D 
Men jag ska inte klaga, det är inte ofta han är gnällig, lite bus med reklamen, pappa och Catasita hann vi med innan det nu blev vällingdags. Han ser VÄÄLDIGT trött ut nu.. Det blir inte lätt och få i honom hela flaskan ikväll. 

    Superkul med prassel!      Står väl här och hänger lite..      Han blir ju lite varm av allt läsande!     Kolla denna söta lilla tuss!
Nu har "Halv åtta hos mig" börjat, C tycker det är jättekul, jag gillar sarkastiska Helge! 
Hade ett missat samtal från min kära farmor innan, så jag ringde upp henne. Frågade; Hade du ringt farmor?
Nej! Jag har ringt till M, (min syster)(Slap in the face - det är inte första gången) konstigt att du trodde att jag hade ringt! 
Nu längtar jag efter en bit mörk mintchoklad, lite mineralvatten sen är nog sängen nära ikväll! Hoppas jag kan somna lite lättare än igår..


Plutt! Kom och lussade så fint!*IGÅR KOM DENNA SÖTA STJÄRNGOSSEN
                         OCH UNDRADE VAD HAN HÖLL PÅ MED NÄR HAN "LUSSADE"
*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0