Granen på plats!

Då var julgranen på plats! Klädd och fin!
O tycker den är jätte fin, men mest intressant är det att hitta ett barr eller två på golvet och ligga och pilla på! Det lär han kunna hitta här nu framöver.. Just det är den enda orsaken till att jag är lite avig till granar.. Alla barr. Överallt! Inte bara på den lilla mattan under.. Nej i heela lägenheten! Det är precis som kattsand.. Så ni som kommer på besök framöver, förbered er på barrigt och kattsandigt golv.. *Me DON´T like*

Försiktigt, försiktigt!

Imorse när vi skull upp, snöade det så mycket att allt bara var vitt. Till och med luften var vit eftersom det snöade så tätt! Ganska häftigt, men kändes lite sådär eftersom vi skulle över bron på julbord.. Men det gick bra, fick köra i 50 över.
Vi började med att åka till OJ TOY, skulle kolla in en pulka till O, men den var slut.. Men han ska ställa undan en till mig på måndag när han får in nya. Hoppas bara att vi fortfarande har snö då, det vet vi ju aldrig..
Vidare för lite barnmat på Maxi, och till JULA för att byta perkulatorn. När det ÄNTLIGEN blev min tur, gick det snabbt och lätt.  (Men hann bli irriterad över de framför, för han jobbade på JULA och var där och bytte massor av smågrejer och de skulle ända och dona i datorn med priset, som han som stod där inte kunde. Så han som skulle bya hängde över disken och höll på.. JÄTTELÄNGE!)
O fick lunch på Strömsons och vi fick kaffe och en macka. GOTT! Det behövde jag, som höll på att få magkatarr. *Blä* Och innan jag visste ordet av det, var den borta igen! Vi tog och körde över så vi skulle vara i god tid till middagen, och äntligen fick lilleman sova lite. Sov så gott att vi körde lite extra sakta, och körde om pulkabacken och kollade barnen, och om ÖB, innan vi åkte till Lövis, bytte blöjan och vidare till Skansen. 
Det var inte riktigt så många barn som vi hade trott i pulkabacken, men det var lunchtid så det kanske var därför. Jag kommer ihåg känslan när mamma och pappa sa att vi skulle åka till "stora pulkabacken" och åka när vi var hos farmor och farfar, då pirrade det alltid extra i magen. Annars brukade vi åka ner för backen i gatan nedanför Lövis, men den var ju bara liiten.. Kul och veta att C också åkte pulka i "stora" när han var liten, han är ju uppväxt en halv km därifrån!
Tog några fina bilder;
      Min farmors stuga i vintertid!     Vägen hos farmor

Så blev det gott julbord på Skansen, tyvärr var C bror hemma med kusin då han har halsfluss stackars! Hoppas han piggar på sig snart! Men vi andra åt gott, och skrattade mycket åt O som häll låda! Han pratade och pratade, högre och högre, som för att bli hörd när vi andra pratade.. :) Han vet vad han vill.. :) Och så fick han en jättefin förtidig julklapp av faster och P som de hade köpt i Thailand. En blå fin apa som nu heter... Apan. Han var hysteriskt rolig, NÄSTAN så han bara ville äta upp honom med en gång!

Och på vägen hem blev granen hämtad och det har vi pysslat med sedan dess, nu sover O gott, och Älskling har satt på en film.  Hoppas nu grannarna tysnar något tidigare ikväll..
Försöker hitta en pulka till imorgon att låna, skulle ut i backen med S, M och V. Åå så mysigt det skulle vara!

Har mailat med en tjej som syr på beställning, (som jag då har beställt av såklart,) och det är så synd för jag hade beställt julklappar av henne, och nu har hennes maskin gått sönder så det är inte säkert jag hinner få dem till jul.. SYND!! Och oturssamt för henne, som äntligen vågat satsa på sitt företag.. Hoppas det löser sig för henne!

Nu; se om denna filmen är något för mig att titta på egentligen.. Verkar ganska otäck..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0