Älskade flicka! ♥

Älskade flicka ♥
Tänk att det redan har gått 6 månader.
6 underbara månader ♥
Hur vårt liv såg ut innan du kom, är svårt att minnas
Du är så självklar i vår familj
Vi hör ihop ♥
Sprillans ny, och hemkommen från BB
         
 
Lik storebror så det är skrattretande! ♥
Vår finaste tjej ♥
         
 
Emma, vår Emma ♥
 
Vid sex månader håller vi för fullt på att prova din mage.
Just nu är du inne på dag 5 med mjölkmat, och än så länge fungerar det fint.
Vi håller våra tummar stenhårt att mjölkallergin redan är som bortblåst,
och att mammas axlar ska hamna lite längre ner igen.
Om ett par dagar ska vi vidare på röntgen för att se att din tarm också är som den ska.
 
Du sitter en liten kort minut allderles själv när du är koncentrerad,
och du gör ditt allra yttersta för att redan lära dig krypa!
Eftersom vi grejar med din mage så kan vi inte köra på med så mycket mat,
så din dag är fortfarande fylld av ersättning, gröt och fruktpuréer.
Men du är allt lite liten i maten, i synnerhet på morgonen.
Den gamla gåstolen har fått liv, och bara de sista dagarna har du börjat få
lite mer fart i den, och självklart är det superkul när Oscar kör dig
-betydligt fortare än vad du kan själv än! :D
 
Du är allra oftast en solstråle, om det är något som felar dig är du som din bror..
En djup snabb svacka - och så är du tillbaka igen ♥
Du sover fortfarande hela nätterna och vi är väldigt tacksamma :D
Vi går på babysim och sång, och du gillar det!
Idag hade du riktigt kul i vattnet, du åkte rutchkana, "dök" och "hoppade från kanten",
ner under vattnet och upp  -lite förvånad.
Och så gillar du att ligga på mage i simringen och plaska ordentligt.
 
I vagnen längtar du efter sittdelen lika mycket som mamma...
Så fort du är vaken ligger du och försöker dra dig upp så du kan sitta.
Det enda som får mig att vänta är att jag vill göra vagnen vårfin,
och det är fortfarande liiite snöslask ute...
Men snaaart så! :)
Ååå, så kul det ska bli!!
 
Min älskade dotter, tänk att jag under så många år kommer upprepa orden mormor sa till mig.
"Det är först när man få egna barn som man förstår hur mycket kärlek ens mamma känner"
Det är verkligen så. Jag hade ingen aning,
inte en blekaste aning om hur mycket kärlek jag kan känna för mitt barn
förrän Oscar och du kom.
Jag älskar dig till stjärnorna och tillbaka - som jag viskar till dig varje kväll
-räcker inte ens ♥
♥♥♥ Grattis mitt hjärta ♥ på din sex månaders dag! ♥♥♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Motte <3

Mosters vackra skatt <3

2013-03-06 @ 22:42:17
Postat av: mormor

Och mormors tårar stiger i ögonen....
UNDERBARA UNGE!!! Å då menar jag Dej, min älskade Dotter! Oscars och Emmas fantastiska mamma!

Och..... GRATTIS på 6-månadersdagen älskade lilla Emma!!
<3<3<3

2013-03-06 @ 23:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0