Vart är Sverige på väg?

Jag tycker det är riktigt obehagligt, otäckt, förvånande, och jag skäms att ett främlingsfigentligt parti kom in i riksdagen. Finns det verkligen så många som inte kan sätta sig in i någonannans situation där hjälp är nödvändigt? Finns det FORTFARANDE några som tror att de människorna hade lämnat sitt hemland om de hade haft ett bra liv och haft en möjlighet ta hand om sig och sina. För är det inte det det handlar om?
Du gör VAD som helst för din familj, för att de ska vara säkra och trygga. Inte är en flykt till ett annat land säkert, men kanske kanske de kan få vara trygga i sitt nya land. Och då är det värt det för familjen.
Det gör ont i hjärtat att inte alla som bor i vårt land, kan känna empati. Det gör ont i hjärtat att inte alla i vårt land, kan se hur vårt land berikas av många kulturer. Det är svårt att erkänna att svenskar kommer nu att ses som ovälkomnande. 
Om jag hade haft möjlighet hade jag sagt; kom och bo hos oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0