"Kvartsamtal"

För ett par dagar sedan var jag på "kvartsamtal" för Oscar, och tro det eller ej, jag gick därifrån ännu längre än när jag gick in! Han är så go den dära killen❤



Vi började att prata om målen för första klass, och hans lärare hade ett stort "uppslag" fram o baksida där det följde ett stort rött nystan. Med jämna mellanrum i snöret satt det små vimplar där det stod olika mål som alla elever ska uppnå från första till sjätte klass. 
Och det går jättebra för Oscar! Han är på ett ställe i sitt liv där han insuper så mycket kunskap han bara kan. Och han har ju alltid varit lite sån, fakta om djur, om varför saker o ting är som det är, bilmärken, ja liksom nyfiken 😊 Allt detta gör att han har lärt sig otroligt mycket, och både läsning och att skriva fungerar bra, även om "punkt-mannen" är lat 😂
Matten funkar också, och jag tänker, herreguuud han måste ha fått skolgener ifrån Calle!! Hurra!!! 
Han är en fin kompis som många vill leka med, och han är lika omtänksam där som här hemma. Och tack o lov visar han det där också!❤ Det som verkar svårast i Oscars liv är att veta när man ska berätta eller det inte behövs om man ser någon annan göra något som man inte tycker är okej. Det här med att "skvallra" på en vän eller berätta för att man bryr sig om är svårt att veta skillnad. 
Hur eller hur, han är en guldklimp i ett par skor. Och jag är så stolt över honom!❤
❤till månen och tillbaka Oscar - alltid alltid!❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0