Starkaste tjejen i världen❤

Huvudet försöker sortera alla intryck de senaste dagarna. Efter hemgång idag har vi inte riktigt haft samma tjej här hemma.
Redan nere i rummet innan operationen så försökte hon hålla igen hos mig och Calle. Sedan märkte jag att Emma stålsatte sig när det var sköterskor och läkare hos oss. Hon sa inte en enda gång till dem att hon hade ont, men när de stängde dörren brast hon i gråt 💔

Så ganska sent igår kväll låg hon på sängen och så ser jag hur ögonen fylls, och hakan spänner sig, och jag frågar såklart hur det är fatt. Hon svarar mig med en fråga; är du rädd mamma?
Nej mitt hjärta svarar jag, det är jag inte. Men det är okej att känna sig rädd. Känner du dig rädd?
Tårarna rinner för hennes kinder, inte nu mamma, men innan var jag lite rädd.
💔💔💔💔💔💔💔💔
Vi pratade vidare om att det är okej att vara rädd, och att man ofta är rädd eller tycker det kan kännas läskigt när man behöver göra saker man aldrig gjort eller provat på. Och att jag GÄRNA VILL att hon berättar om hon känner sig rädd.

Så efter långa timmar i väntan på läkaren idag så åkte vi hem. Och både jag och Calle tycker att eftermiddagen och kvällen har varit, i brist på ord, orolig och lite obehaglig.
Emma har inte varit sig själv alls, och det känns som hon har haft en fasad. Mot oss. VI vet att hennes kropp behöver vila. Hon har möjligen suttit still 45min från det vi kom hem till hon tillslut somnade. Hon har pärlat, lekt med Pelle, lekt med lego, ritat, pratat i det oändliga med jättemärklig röst, hoppat i soffan, legat på golvet, hon har rört vid varenda leksak i sitt rum. Hon har gråtit, skrikit och skrattat JÄTTEHÖGT. Så obehagligt när man inte känner igen sin dotter.💔💔💔
Nej. Jag hoppas verkligen vår vanliga Emma vaknar imorgon❤
Läkaren sa att oftast är andra dagen ganska okej, men att det ofta blir värre någon gång mellan dag 3-5. Vi får väl se.

Det jag ville få ur mig är nog mest känslan av att HON ÄR BARA FYRA ÅR. HON SKA INTE HÅLLA INNE PÅ NÅGRA KÄNSLOR 💔 Hon ska säga precis vad som känns💔❤

Men vad vi vet är att vi har den starkaste tjejen i världen ❤ och jag är sååå tacksam för att det är just hon, som är vår ❤


Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskade Älskade Älskade!
Jag är så Tacksam att just Du är Emmas mamma ❤❤❤❤❤
/Mormor

2016-10-29 @ 22:36:20
Postat av: Anonym

Har funderat på det. Ett litet barns sätt att ta bort oron från sina föräldrar. Hon litar inte mindre på er för det, Ett av hennes sätt att visa att hon älskar Er. Kram mormor

2016-10-30 @ 09:03:58
Postat av: Sandra

Åhh, läser läser och läser, visste inte att du börjat blogga igen! Ögonen har svämmat över för längesen och mitt hjärta brister för allt finaste starkaste Emma få gå igenom.. Så skönt att det är gjort och och att hon mår bättre för varje dag!❤️ Kramar

2016-10-31 @ 23:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0