Sex år <3

 
Sex år. SEX ÅR!!!
Vår älskade Oscar
- det första jag önskar dig på din sexårsdag är att Du vaknar pigg och feberfri.
 
Sex år har gått sedan du äntligen kom. Klockan 16.15.
Dagen är så speciell.
Du är så stor, fast fortfarande liten.
Du är så klok, och du har så många tankar och teorier :)
Du är så snäll mot alla i din närhet, både oss i familjen, och vännerna på förskolan.
Och du är fantastiskt rolig!
Jag önskar dig att du alltid kommer att våga vara dig själv.
Jag önskar att du alltid kommer tro på dig själv.
Jag önskar att du alltid kommer att lita på dig själv.
Du är unik!
 
Du lär dig så mycket. Och du lär oss så mycket.
Du kan alla bokstäverna, och du gillar att skriva dem.
Du räknar som en dans, även om tiotalen byter plats ibland.
Du har också börjat måla i målarböcker,
och du blir fantastiskt frustrerad om du hamnar utanför.
Men fortfarande är LEGO det bästa du vet att sysselsätta dig med,
och du kan göra det i timmar.
Och vilka underbar grejer du bygger!
 
Du är så nära man kan vara att äntligen kunna cykla själv,
det är bara lite vingligt ibland, men det hoppas vi ska bli bättre med en ny cykel :)
Du ser fram emot flytten till Lindsdal,
och jag tror du kommer älska din nya förskola lika mycket som din gamla.
Det är stor önskan i mammas hjärta.
Och att du kommer lära dig känna samma trygghet, hos dina nya vänner,
som hos dem du redan känner.
Nu blir det en uteförskola innan förskoleklass drar igång efter sommaren.
Och vem passar bättre in på en uteförskola än du?! <3
 
Du är en fantastisk människa, och ger så mycket av dig själv,
ditt breda leende, och ditt skratt - det finns inget som värmer mitt hjärta som det <3
Men du är också djup och allvarsam.
När svåra saker händer, går du ofta länge och funderar,
innan frågorna och tankarna når oss.
 
Älskade Oscar <3
Jag älskar dig till stjärnorna och tillbaka -
alltid alltid alltid <3
 
<3 Jag hoppas Du får en underbar sexårsdag! <3
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: motte ♥♥♥

Underbara Oscar!! Ser fram emot att få fira dig!
Så fint skrivet Lisa.
kram

2015-02-22 @ 07:27:49
Postat av: mormor

ÅÅÅHHHhhh Finaste Finaste Oscar!
Och SÅ underbart fint formulerat av mamma!
Här sitter väl mormor och är alldeles blank i ögonen, när jag läser det som är så sant så sant!
Och - det blev ju en underbar födelsedag!
Kramar i massor från mormor.

2015-02-25 @ 12:31:41
Postat av: motte <3

och nu är du redan sexåetthalvt och har vuxit ännu merihjärta och storlek <3

2015-08-26 @ 21:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0