Upprörande.

Satt och såg många barn bli hämtade av sina föräldrar i bil idag. Barn som är 5år. Nästan INGEN av föräldrarna kollade eller drog till bältet på sina barn som hoppat in och spänt fast sig. 
Jag förstår inte hur man kan nonchalera fastspännandet på sina barn så. 
Femåringar kan inte allt. Även om de säger det. Och femåringar ska INTE ha det ansvaret. 
Jag skulle aldrig förlåta mig själv i en krock om jag inte hade kollat bältet. Tänk om de skulle säga att bältet satt för löst, vilken mardröm.
Likaså alla dessa som inte skaffar bilbarnstol nr3. Huuur tänker ni!?! Bältet mitt över halsen. Tror ni det kommer bra? Gör ni det yttersta för att skydda ert barn? Är ni den perfekta bilföraren som aldrig gör fel i trafiken? 
Det är ni kanske, och det är kanske inte är ni som orsakar krocken,  men det händer ju tyvärr att andra gör det. 

Kommentarer
Postat av: mormor

Kan inte annat än att hålla med.
<3 <3 <3

2014-11-17 @ 10:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0