Födelsedag & fredagsmys

Idag sjunger vi ja må du leva och hurrar för världens bästa lilla mami!
Ett år har gått, och det enda som har hänt är väl att klokheten har klättrat ytterligare ett steg i stegen? :-)
Grattis fina mamma på din dag! <3
 
Oscar är piggelin! Han funderar myyycket över det kommande kalaset! *Älskade skatt*
Batmankalas. Inget annat.
Såklart. :-D
 
Fredagsmyset fick starta alldeles för tidigt idag. 10.34 ringde det i byxfickan på jobbet. Då var det E ifrån Katten, de hade försökt lugna Emma sedan jag åkt, och hon hostade, kändes något varm och så ledsen så ledsen.
Jag åkte på en sväng efter att jag köpt en påse clementiner till min sjukling. Kom till förskolan och Emma satt alldeles tagen i frökens knä. Liten och blek. De andra barnen sjöng och busade runt omkring henne.
Hon somnade innan jag fått i tvåans växel, sov när jag parkerade, sov när jag bar upp henne, när jag klädde av henne full overallmundering inkl mössa, vantar och krage. Sov sov sov i 2 timmar och tio minuter. Då plockade jag upp henne, och hon åt och var glad. Så slumrade hon i ytterligare tio minuter mot mitt bröst. Tog en temp, 38. Lilla höna. Jag har sån sammis att jag lämnade henne idag.  Men det ÄR jättesvårt att veta.
Jag vill inte ringa till jobbet och säga att jag inte kommer. Jag vill inte skicka ett sjukt barn till dagis. Jag vill inte förlora pengarna. Jag vill inte att lämna jobbet i sticket när jag som idag var tvungen att gå.
Hur ska man veta från början?!
Två nätter har vi sovit sedan sjukan kom på besök, men i natt var lillan tillbaka i vår säng. Med tanke på hur mycket det hostas just nu så ligger hon nog snart hos oss igen.  Jag tycker så synd om henne.
Hoppas hon är piggare och feberfri igen imorgon. Detta är för mycket.
Puss på er, nu ska jag sova - jobbhelgen väntar så ni hittar mig på Mangan! :-)
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Åååhh! Älskade Älskade Ni allihopa!

Och här var väl jag så piggelin att jag väl nästan outhärdligt Lycklig! Hade varit ledig i tre dagar och fått hemmet i någorlunda skick igen. Hade glada underbara, Nina, Eva B, Eva-Lill, Eva P och Cissi på middag med mycket skratt och prat!

Blev verkligen uppvaktad över hövan måste jag säja! Kunde tro jag fyllde 100 minst! Sång och glada tillrop i telefonen! Så underbart roligt och härligt!

Och så har ni det så jobbigt! Vet ju att det ÄR skitjobbigt när ett nytt barn börjar på dagis, och ska plöja sig igenom alla nya baciller och virus... men ÄNDÅ!!

Förstår så VÄL Din frustration och Din oro!
Kramar om i massor!

2014-02-09 @ 09:56:53
Postat av: motte ♥♥♥

💜💔💜💋💋💋

2014-02-13 @ 06:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0