Natt och dag

Som natt och dag.
Över telefon.
Förra veckan bad min bvcMonika mig att ringa och boka en telefontid med en ANNAN läkare. En läkare hon har förtroende för. Denna läkaren ringde mig idag.
Hon presenterade sig, jag förklarade och jag berättade. Hon frågade, jag berättade, hon svarade. Hon frågade mer, jag frågade, hon svarade. Rakt fram. Ärligt. Så eller så.
Så vad blev sagt?
Emma är miiiltaaaals från den ledsna flickan hon var INNAN hon fick mjölkfritt. MIIIILTAAALS.
Hon är inte speciellt mer ledsen nu sedan hon har fått mjölkprodukter heller.
Natten känns hon lite oroligare, just att vi hör henne ibland nu - det hände (förlåt mig alla mammor som ff är uppe med era sötnosar på nätterna) ALDRIG tidigare. Jag vaknar nu minst en gång varje natt, inte alltid så jag behöver gå upp, men att hon bökar och är ibland en kort stund ledsen.
Då tänker ni, som jag, jaja, det är väl en period, eller fas? Det trodde jag också, men detta reagerade läkaren på just för att det är en förändring.
Hon kräks ibland. Det har hon heller aldrig gjort. Slemmigt och kornigt. Då tänkte jag att jaha, men hon håller ju på att lära sig sitta och hon rullar och grejar. Men detta är OCKSÅ en förändring och läkaren reagerar.
Bajset är fortfarande för hårt för att vara bra trots 17,5 ml laktulos varje dag.
Så läkaren tror att hon nu förmodligen är "intolerant". Även detta kommer växa bort! Efter röntgen på tisdag ska FÖRHOPPNINGSVIS denna läkaren ringa och så ska vi ta det vidare där ifrån. Det som kan upptäckas OM det ÄR något att upptäcka är troligen någon ficka på tarmen, som gör att hon lättare blir förstoppad.
Om hon nu säger "intolerant" dvs om det inte är något på tarmen, så tyckte hon förmodligen att vi skulle avbryta mjölken, köra mjölkfritt 6 mnd - ett år, prova igen, så hennes mage får vila lite.
Fortfarande endel frågetecken, men skönt att vara på väg, och få några svar.
 

Kommentarer
Postat av: Motte <3

Äntligen en riktig läkare!!!
Tjiho :-D

2013-03-08 @ 06:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0