Oscar ♥

Oscar min prins, vid 4år och 4månader beskriver jag dig såhär.
När blev Du såhär stor!?
Du är nästan alltid glad.
Du är 106-108cm lång, och väger runt 19kg.
Det finns ingen mer som Du.
Du är en fantastisk grabb,
som är så snäll.
Du älskar att ha rätt, och blir lite tjurig när du har fel.
Häromdagen när jag kom till förskolan såg jag att du lekte med "den nya pojken",
som har haft lite svårt att hitta sin plats i gruppen.
Fast dina bästa kompisar sprang och busade.
Din förskolelärare kom fram och sa;
"jag vet ingen som är som Oscar. Den nya pojken har idag varit lite ledsen, och känt sig ensam. Då gick Oscar fram till honom, tog honom i handen och sa; kom! jag vill leka med dig!"
Jag kan inte med ord beskriva den känslan jag fick i mitt hjärta ♥
Du är omtänksam och fin, du ser andra, och du är generös.
Du ler ditt stora vackra leende, och du får många tillbaka!
Du är försiktig med att prova nya saker, medan din sociala kompetens är enorm.
Idag var du tex försiktig med den nya rutchkanan,
men du tvekade inte att gå in själv och beställa och betala själv för en MERdricka när vi fikade.
Och när du väl hade lekt in dig på leklandet idag, så fanns det ingen hejd :)
Du sprang genom hinderbanan till den stora rutchkanan - du vill bara få liite extra tid.
 
Din motorik har utevcklats i raketfart.
Häromdagen var första gången jag såg dig klättra över ett staket.
Idag cyklade du till hamnen och hem igen. Med stödhjul, men du gjorde det!
Du går balansgång, och klättrar, och varje dag går vi till förskolan och tillbaka - oftast utan knorr.
Du steker ägg och pannkakor med pappa i köket, du bygger med ditt lego i timmar.
Du leker med lillasyster, så både du och hon kiknar.
Du sjunger sånger och ramsor, och du hittar på dina egna historier.
 
 
 
- "Oscar, är det roligt att ha en lillasyster?"
- "Jaa, och en mamma och en pappa. Och lego!"
 

Du är unik min vackra son!
Jag älskar dig till stjärnorna och tillbaka, alltid, alltid ♥
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

''Och lego.'' Haha så jäkla skön, bästa, finaste Oscar! ❤

2013-06-02 @ 19:28:23
Postat av: motte <3

Mottes hjärtegull <3

2013-06-02 @ 19:49:07
Postat av: Anonym

Åååhhh! !!!
Finaste FINASTE UNDERBARA Oscar!
Såg inte detta inlägget igår, och nu sitter jag här alldeles blank i ögonen och varm i hjärtat! PRECIS så fin är han, vår älskade Oscar!!!

2013-06-03 @ 22:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0