MVG från BVC

Såklart! ;)
 
Oscar somnade i bilen medan jag parkerade. Toppen. Nä, inte toppen. Gråtandes gick han in på bvc, men Monika började prata lite och frågade om det var McQueen han hade med sig - och dääär vann hon över honom på sin sida! :) Hon frågade vem som kör snabbast av de bilarna han hade med sig, och svaret var Morfar! Vi följde med in i ett annat rum, där han vägrade klä av sig för vägning. Men de tvingar ingen att klä av sig :P utan med kläder väger han 18,6 så i boken skrev hon 18,4, och är 106cm lång. Lite trixande, men det gick bra!
Så gick vi vidare till ett annat rum, där synen skulle kollas. Hon satte Oscar på en stol vid en bänk, och på bänken var det en påklistrad plastbit med bokstäverna H V O och T på i en fyrkant. Han visade "sin" bokstav och så gick vi igen om de andra att h var början på hej, t på titta och V var ju kusin Victors bokstav. Så ställde sig Monika vid en sån hära "syntavla" (ni vet en sån som man alltid får kolla på, sån där vanlig med massa bokstäver..)(men bara med o,t,v och h på.), hon började med att peka på ett par av de stora och Oscar fick peka på bänken. Hon pekade på ett V, och Oscar utbrast "det är Victors bokstav!" :D Ibland lyssnar han alltså :P
Då säger Monika, att nu tar hon fram en lapp som han ska ha på ögat som en pirat och han skulle få välja ett klistermärke att sätta på. Jag höll andan. Han valde sköldpadden och ville sen givetvis också ha krokodilen. Jag höll på att spricka. Hon sätter den över ögat på honom, han säger ingenting emot, utan kisar mot tavlan och när Monika börja peka på bokstäverna pekar han ut dem på bordet. Bytte öga och lika dant och BRA där. Ibland är det bästa att hålla sina dåliga förutsättningar inombords! Tjihuu, jag pustade lättat ut!
Vi gick till slut in på hennes rum och där skulle hon och Oscar prata om en vad som hände i en bok. Han skulle tala om vad som var på bilderna, vilken som var minst och störst, färg, hur många, vad de gjorde, osv, att det var en SKed och ett LJus. Ja, ni fattar :D
Allt gick tipptopp! Och jag är som vanligt SÅ STOLT över min fina son!
Det finns inga gränser för min kärlek för honom ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Å mormor me!!!! Är obeskrivligt STOLT över sötaste charmigaste goaste Oscar!!!

2013-02-25 @ 20:04:58
Postat av: Motte <3

Han är en 106centimeters 18,4kilos GULDKLIMP <3

2013-02-25 @ 21:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0