Tårar trillar.

Ja, det är så det är idag.
Emma och jag slummrade på soffan till halv fem, imorse.
Hon har sån magknip. Hon gråter, skriker, och bökar runt och finner ingen ro.
Inget hjälper.
Igår skulle vi öka laktulosen, vilket vi gjorde med en ml. EN.
Tillslut kom det lite igår, men det var inte helt "som det ska".
Och som sagt, hon var missnöjd heeela natten. Ändå.
Imorse sänkte vi den på eget bevåg. ½ml.
Det har inte kommit något och hon är otröstlig.
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag är helt maktlös. Tårarna rinner.
Min stackars, stackars flicka. Det gör så ont i mitt hjärta.
Jag vet inte vad jag ska ta vägen längre. Hon har så ont.
Och allt handlar om att hitta balansen säger bvc.
Mellan laktulosen (som TYVÄRR har bieffekten med att vara gasbildande)
som är laxerande och miniformen, för att få bort gasen.
VAD SKA JAG GÖRA!?
Hela dagen har hon varit gnällig, mer eller mindre missnöjd hela dagen.
Det märks att det gör ont. Hon spänner sig och blir så lång så lång,
och sedan drar hon ihop sig till en boll. Skrynklar ihop sitt lilla ansikte,
och bara skriker - rakt ut. Som om vi sticker en kniv i henne.
Inget hjälper. Jag kan inte trösta min dotter.

Kommentarer
Postat av: motte <3

Åh Lisa <3
Jag lider med er. Kom ihåg att du GÖR ALLT. Även om det inte alltid hjälper.
Kan man rådfråga 1177? Barnakuten? Be om annan bvc människa?
Stor kram <3 <3 <3

2012-10-10 @ 20:48:35
Postat av: Lina

Vet hur det känns, det är hemskt att inte kunna ta bort det onda. Hade två små med magknip, dock verkar er lilla hå det värre vi klarade oss bra med endast minifom. Hoppas det blir bättre för henne snart! Styrkekramar!

2012-10-10 @ 21:51:59
URL: http://linajohnssonlifemyway.blogg.se
Postat av: mia

Oh det gör ont i mamma och kompishjärtat att höra att det fortfarande är så kämpigt:-( många stora styrkerkramar till er<3

2012-10-10 @ 22:13:41
Postat av: mormor

Åååååååhhhhh!!! Älskade älskade ni!!!
Måtte det ha släppt vid det här laget!!
Jag tyckte barnakuten lät som ett vettigt förslag.
Lillan behöver hjälp med magen och ni behöver hjälp för att inte bli tokiga av oro...
Alla mina Goda Tankar
<3<3<3<3

2012-10-10 @ 23:33:10
Postat av: Helena

Min första dotter, som också heter Emma, hade jätte stora problem med magen i början. Vi provade det mesta kändes det som, dom första tre månaderna var jobbiga, men sen upphörde det över en natt.
Hon fick extra ont när jag hade ätit lök och paprika, så det undvek jag.
Och nu med dotter nr 2 har jag märkt att hon också reagerar när jag ätit lök...och hon har inga problem med magen. men dom två gånger jag ätit (rå) lök så har hon fått jätte ont i magen ett dygn senare.

hoppas er lilla emma blir bra i magen snart.

styrkekram från helena, emma å julia

2012-10-11 @ 14:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0