Äggfisar och funderingar

Fick en varning från bvc.
Mjölkfri ersättning luktar en miljon gånger värre.
Både bajs, kräk och fisar.
ARE YOU KIDDING ME.
Det luktar för jävligt!! Som riktigt ruggiga äggfisar! :D
Det får såklart lukta så illa det går, med tanke på hur bra hon mår
- men det är något helt sjukt! :D :D
 
 
Emma mår mycket bättre, det är en helt ny tjej!
Otroligt var rätt mat kan göra med en liten mage.
Hon var fantastisk hela tiden - men nu är hon ljuvlig!
I natt sov hon hela natten i sitt rum, och hon vaknade inte för
mat förren vid 6!! Då var hon såklart jättehungrig, och fick mat, sedan
somnade hon om igen. Sov till kvart över 8. Då stod jag där och velade. Ska jag ringa dagis och säg att vi är sena, och tokmata henne, för eftersom hon inte hade ätit på hela natten så måste hon ju vara hungrig innan de vanliga 3-4 timmarna. Eller ska jag packa ner henne i bilbarnstolen, och hoppas vi hinner hem innan panik kommer?
Det är så här, att efter att ha haft ett hysteriskt gråtande barn i 5 veckor, är inte självförtroendet på topp.  Jag är inte 100 på att jag kan avleda henne. Jag är inte 100 på att jag kan få henne nöjd. Jag är fortfarande inte 100 på att jag kan trösta henne. Det tar lite tid innan jag hittar tron på mig själv. Sakta med säkert.
I alla fall så bestämde jag mig för att prova. Stressade på Oscar kläderna, ner i bilbarnstolen och iväg med ett jihu.
Det gick bra. Hon somnade till och med om i stolen, så när vi var hemma vid 09.12 sov hon vidare till 10. 
Hur ironiskt!? Men självförtroendet steg en halv pinne ;)
 

Kommentarer
Postat av: mia

Oh vad härligt att höra att det är så mycket bättre:-) då kan man ta lite illaluktande lagföring m.m kramizzzzzzzzar

2012-10-17 @ 12:23:12
Postat av: ulta

Ååååh, då var det alltså mjölken hon inte tålde....
Men vad skönt att hon mår bra för då mår ju också mamma bra;)
Kram

2012-10-17 @ 12:42:16
Postat av: motte <3

Du är en FANTASTISK MAMMA <3

2012-10-17 @ 13:35:01
Postat av: motte <3

Inte som Dina äggfisar väl bevare oss väl.....?

2012-10-17 @ 13:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0