1. Jäävligt irriterad. 2.Glad. 3. Besviken.

Hämtade Oscar, och vi gick till Strömsons konditori på giraffen, för att äta en världs god chokladboll tillsammans, och för att få upp sockret så att "en-bilds-kortet" får ett leende efter en dag på dagis.
 
Vi kommer dit, tjejen bakom disken känner igen oss, och hon pratar och pratar med Oscar. Det är en annan kvinna som hjälper mig. Vi sätter oss, jag har hällt mjölken i kaffet, och plockar upp lillasyster för lite mat. Oscar kränger i sig sin chokladboll, mmm-ar sig, och tycker det är jättegott och mysigt. Har precis gett lillasyster halva flaskan, och det är dags att rapa "MAMMA JAG MÅSTE KISSA!!!" Shit.
Springer in med Emma över axeln, för rapning är inget jag vill missa - då är det garanterat magknip.
Frågar kvinnan som expierat oss - har ni MÖJLIGTVIS en toalett här, jag tror inte vi hinner bort. (Då toaletten liggen i andra änden av köpcentrat) Jag står alltså med bebis över axeln, flaska, och en superkissnödig pojke på andra sidan disken.
- Neeeej det är ju den där borta.
- Tack för hjälpen.
Springer ut, slänger i mobil, plånbok, jackor, mössan, och allt annat i vagnen, och Oscar SPRINGER hela vägen till toaletten. Där kommer vi i full karriär, lillasyster slänger på armen, och så är det en (kärring) som går in före oss på toaletten fast hon ser kaoset som kommer. Hon kanske inte tyckte att det såg ut som att vi hade bråttom... Oscar lyckas själv få ner byxorna, fast han hade jeans, utanför... Han drar ner kallingarna också, och jag bara: -JÄTTEBRA OSCAR, men du får inte kissa än!! 
-Ok mamma, jag försöker inte.
Så blir det vår tur, och jag lyckas hjälpa honom genom att dra honom upp på toaletten i ena armen. Och han sätter sig, kissar, och torkar sig - min bästa bästa pojk!
Så ska vi ut, med ett barn på armen som får mat, och en pojke med byxorna runt anklarna. Ut kommer vi, och vi lyckas få upp byxorna igen. Pustar ut på en bänk, och lillasyster får de sista 10ml sittandes igen.
Går sedan tillbaka för att hämta locket jag hade glömt på brickan. De hade inte ens tagit in den.
Jag går in med den. (Jag är ju så j***a ordentlig) och tjejen tar emot den med ett leende. Tack så mycket!
ARE YOU FREAKING KIDDING ME!?!
 
Känsla 1. JÄÄÄVLIGT irriterad. SJÄLVKLART HAR de en personaltoalett, och även det inte är den som SKA lånas ut, så finns det väl för faaan undantag och hjälpsamhet!?
Känsla 2. Glad.Såå duktig Oscar var, att vi hann, fixade det, att Emma lät sig hängas med och ändå åt, (och ja rapade :) ), var relativt lugn, och att vi faktiskt klarade vår utmaning med MVG. :P
Känsla 3. Besviken. Efteråt när jag funderar på vad som hände så blir jag besviken när folk inte lever upp till vanlig medmänsklighet och hjälpsamhet.
Men nu väljer jag att fokusera på tvåan i stället.
 
Lite extra irriterad över att jag inte ens hann smaka på mitt kaffe som jag hade lääängtat efter också faktiskt.

Kommentarer
Postat av: mormor

Mmmmmmmmm....

Har Du sett reklamen på TV med pappan som ska vara pappaledig "från måndag"? Hur han planerar alltså? :)

2012-10-09 @ 17:02:08
Postat av: mia

Fy vilka människor det finns =( men det är bra att du fokuserar på nr 2 kram på er<3

2012-10-09 @ 18:15:04
Postat av: Sandra

Kan se hela händelsen framför mej och kan inte låta bli och le!! Sorry men herregud, vaddå allt på samma gång! Och om du säger att det var dryga fulgunilla som jobbade så skrattar jag ihjäl mej! :D

2012-10-09 @ 20:55:54
Postat av: motte <3

Blev också nekad toa till vår panikslagna dotter häromdagen.. Lindex Nybro. Bu
Heja heja toppenduktiga barn ni har <3

2012-10-09 @ 21:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0