Jaha, då ska vi se

Vart hittar jag början??

Igår ringde jag mvc, och fick en vad de kallar "akuttid". 45 minuter efter jag hade pratat med dem skulle jag vara på plats. Eftersom likheterna är många, så ville de få koll på mig på en gång.
Tack till pappa och hans Merca som flög så snabbt över bron :P
Jag fick träffa en jättebra barnmorska Malin, hon lyssnade, frågade och hon tog det hela verkligen på allvar.
Jag förklarade hur jag kände mig, och hon läste igenom hela min förra journal, om när jag väntade Oscar, och det plötsligt blev allvar. Jag sa att jag har jobbat som vanligt, alltså inte stannat hemma då jag inte varit sjuksjuk. Det som är mest skrämmande är att jag hittar inget ord som kan förklara hur det känns.
Mitt blodtryck hade ökat, (dock är det ju lååångt ifrån högthögt) men det är ökningen som oroar dem. Jag hade även spår av protein i urinen - och det hade jag imorse också. Men bara SPÅR. Sist ökade mitt tryck plötsligt, och två dagar senare blev jag inlagd då jag läckte mer protein. 2,5vecka efter det kom Oscar. Eftersom det gick så fort sist, är det klart att det är MER oroande denna gången då jag bara är i vecka 24 imorgon.
Nu har jag en ny blodtryckstid på måndag, och jag har stickor här hemma. Jag vet vad jag ska känna efter, om jag behöver hjälp. Calle är ju också väldigt insatt, men också såklart orolig. Han såg mig sist, han vet vad det KAN innebära. Nu hoppas vi att denna veckan utan jobb, med mycket vila, kan få ner mina värden, så är jag tillbaka i gemet inom en vecka.
Ni vet ibland hur man kan längta efter att få vara lite ledig från jobbet?
Just nu längtar jag mest efter klarteckan att få gå tillbaka! Både för min, bebisens, Calles och jobbets skull.


Nu skulle jag skriva något mer, men tappade den tanken. Den dyker väl upp igen.



Kommentarer
Postat av: Mottte

Hälsan

Hälsan

Hälsan

2012-05-06 @ 09:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0