Svabbar?

Vecka 26


Lånade bilder

Jag:
Igår kväll såg vi volter som vi aldrig sett tidigare. Magen ändrade verkligen form under tiden för att återgå till "utgångspunkt". Det känns som om denna bebisen ligger i princip exakt som Oscar gjorde större delen av graviditeten. Lite nere i högra hörnet.
Men nu har jag också märkt att barnet kommer högre upp, nästan vid revbenen. Igår efter att jag hade rört på mig lite så kändes det som om jag hade en rumpa i min hand, som liksom "stack ut" mitt där revbenen delar sig.
Fortfarande är jag sjukskriven, och huvudvärken och ljuskänsligheten stör mig verkligen.
Vädret är vackert och hade jag kunnat hade jag varit ute, precis hela dagarna.
Men det är i stället så att jag knappt tar mig ut över huvudtaget.
Idag är det dags för läkaren igen. Får hoppas att jag känner mer förtroende för henne idag.
Och så blir det spännande att höra om jag fortfarande har ångerst.
Och hur/vad jag ska göra näst.

Oscar är hemma med mig idag. Han hade lite drygt 38, och har lite krupphosta, så jag tycker inte han ska vara på dagis idag. Eller rättare sagt - han FÅR inte vara på dagis när han har feber :P
Tidigare sa han;
-Mamma, jag fyyser lite, jag behöver min kosta!
(det är en tröja med dragkjedja :D )
Men om jag är sjukskriven, och han är hemma, svabbar jag då? :P
Han sitter här jämte mig i soffan och kollar Blixten. Men nu tror jag allt vi ska vila lite. För jag vaknade med huvudvärk idag.

Kommentarer
Postat av: mamma

Svabbar??? Det var väl ett alldeles utomordentligt bra nytt ord! Samtidigt tror jag inte att du svabbar öht i ordets vanliga bemärkelse - för det orkar du helt enkelt inte... Kanske behövs det inte heller - vad vet jag?



Hoppas VERKLIGEN att Du får något gott ut av läkarbesöket! Du vet att Du kan begära att få en annan läkare om Du inte har förtroende för henne. Det är inget konstigt med det.

Kram!

2012-05-22 @ 14:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0