Jobb & bm

Idag har jag varit på mitt första barnmorskebesök, sedan vecka 12-13 någon gång. Förutom blodtryckskontroll och läkarbesök nu när det har varit så rörigt.
Men först först.
Jag har ju JOBBAT idag, bara en 3,5timme men jag har varit där, och gjort lite grejer i alla fall :P Jättekul att vara tillbaka, och jag hoppas jag ska kunna vara till hjälp där jag trivs bäst..
Så körde jag i racerfart till min barnmorska Marie. Hon är jättetrevlig. Fast idag sa hon först;
-Hej Lisa, du var lite sen idag?! -Vaaa?? Neej, kvart över 11?! -Nä, elva var det.
Ooooops!!
Pratade lite om det som varit, så var det dags för blodtryck, och få höra HJÄRTLJUDEN!!! Det är såå underbart att höra. Tjhu tjhu thju, som ett litet tåg ♥ Ljudet kom lite fram och tillbaka, så sa Marie; det är en busig liten bebis du har i magen! ♥Precis som storebror tänkte jag då♥ Oscar reagerade precis lika vid hjärtljudskoll och ctg :) Blodtrycket låg 120/65 för en vecka sedan, och 130/80 idag. Vi får se. Spår av protein. SÅå sa hon, "mm ditt järnvärde hade ju gått ner sist, så nu vill jag att du börjar med järntabletter". Min mage är ju som den är, så jag hade gärna sluppit. Vi pratade lite till och gick sedan för att ta blodprov, vilket visade ett järnvärde på 127!! Hon såg ut som ett frågetecken :) och frågade vad jag hade gjort sedan sist? Jaa sa jag, jag har druckit väldigt mycket svartvinbärssaft, det är min mormors gamla järnknep :) Hon trodde knappt det var sant, men jag berättade att jag hade gjort samma sak med Oscar, och inga dåliga järnvärden där heller :)
SF-måttet låg på exakt samma som med Oscar denna veckan :D Och jag väger 2,5kg mindre. Än så länge... :P

Hämtade hem en mycket trött treåring från dagis, men han njöt när vi satt ute på en filt och fikade med jordgubbar (första frilandsgubbarna från Öland!), druvor och bullar ihop med pappa när han kom hem, men nu sussar han så gott sedan nästan en timme tillbaka! ♥

Kommentarer
Postat av: Lina - Mamma till Anabelle & Alicia

Tack! :) Okej vad roligt, ser verkligen fram emot bilder då! Älskar att se hur folk bor hihi. Vi letar också efter annat fast vi vill gärna ha ett radhus eller marklägenhet med egen trädgård, mest det vi saknar med barnen och hunden.



Mysigt att lyssna på bebisens hjärta, tänk snart är han/hon här! Det går så fort, det är häftigt att bli tvåbarnsmamma så du har mycket roligt (och jobbigt, men mest roligt såklart) framför dig :) Vad tror ni det blir för en liten krabat?

2012-05-28 @ 21:28:51
URL: http://linajohnssonlifemyway.blogg.se/
Postat av: mormor

ÅH så härligt att höra lilla bebisens hjärtljud! PRECIS som ett litet starkt ånglok! Tuff tuff tuff!

2012-05-28 @ 21:56:50
Postat av: Mottte

Skönt med trycket, direkt från jobbet allting är det ju inte SÅ högt...? Härligt med vikten också och järnspikar vad gutt med.hb:t ;-)

Du är bäst Lilla <3

Kram

2012-05-28 @ 22:54:17
Postat av: Madelaine

Tack för tipset! Nu ska jag köpa hem saft. :)

Mysig blogg! Väntar tredje barnet i början på oktober..har en 3,5 åring och en 1,5 åring. :)

2012-06-02 @ 16:54:17
URL: http://www.mamamad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0