Hostigt & växtvärk??

God morgon!
Eller tjaa, här har vi varit uppe ett par timmar. Oscar har haft en jobbig natt, jag tror inte han har sovit med än två timmar i streck, i ett par intervaller :( Han är trött, och ganska varm igen. Men i natt har det varit hostan som har varit jobbig. Precis när jag skickade sista uppdateringen igår, hade jag lagt mig i sängen - Calle var fortfarande på toaletten. Så hörde jag tass-tass-tass. Host-host-host, och liten vill sova hos oss. Jag är inte den som är den. Upp i stora sängen. Tyvärr (för mig då :P ) är det jag som sover sämst när vi sover alla. Calle och Oscar snurrade ett par varv, en halvtimme kanske innan de föll in i en djup lugn sömn. Jag låg däremot till halv ett kvart i ett.
Jag är en person som MÅSTE läsa två sidor i min bok. Innan jag släcker lampan. Vänder mig på ena hållet, sedan det andra. Så sover jag. Det kunde jag inte igår. Låg blixtstilla (vilket dumt ord egentligen, blixten är ju definitivt inte stilla) för att de andra inte skulle vakna, och kände efter så jag hitta mååånga jobbigt-att-sova-när-jag-är-gravid-besvär. Det killade i benen, jag hade halsbränna, jag var kissnödig. You name it! :P Eller gör inte det - då känner jag väl dem ikväll :P
Oscar hade (tidigare-pepparpeppar) OFTA näsblod. Tidigare när han var förkyld och snorig kom han springandes när näsan rann - mamma jag har näsblod!! Helt förtvivlad. Men sedan han opererades tycker jag det har lugnat sig betydligt. Men igår var det dags igen. Det är som en kran. Det tokrinner. Sedan avtar det, men håller på i nästan ett par timmar innan det stannar helt. Nu tror han återigen att han har näsblod, när han nyst.
Och så händer det väldigt ofta han säger, helt appropå och utan synlig anledning; -Jag har ont i ryggen, eller i benet eller i armen. Det är liksom aldrig mer än det, utan han bara säger det. Jag undrar om han har växtvärk?! "Kan man" ha det i treårsåldern?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0