35+2 mvc + bye bye stagg

Japp, här kommer dagen uppdatering. Live från snyggsoffan :)
Blodtrycket har ökat något 140/85, men ligger fortfarande inom gränsen.
Med Oscar låg mitt undertryck på 90 när jag fick testa sticka hemma, och sedan blev inlagd. Hade lite spår av protein, men det är vanligt i -under-dagen-kiss- så inget vi ska bli supernojiga över.
Det som oroade min bm mest är att i helgen har jag inte mått bra.
Jag har haft fruktansvärd huvudvärk,
som av och till blivit ännu lite värre med punkthuvudvärk på samma ställe i bakhuvudet. Trött och matt.
Nu är det ju så att flytten gått, och jag tycker att under måndagen och tisdagen har jag känt mig bättre,
även om huvuvärken finns där hela tiden, så hoppas jag att allt nu kan lugna ner sig.
Kanske till och med släppa. Men det är VILA som gäller...
Fick också känna på "fixeringstrycket", inget jag saknat :P
Men bebisen ligger HÖGT UPP, och är totalt OFIXERAD.
Hon tog mina händer,
och lyckades lägga mina händer så jag fick hela bebisens huvud i händerna och så flyttade hon på det.
Jaa.. det var ganska läskigt, men häftigt!  :D
SF-måttet låg plötsligt högt upp tom lite över kurvan, men det är just för att bebisen ligger högt och ofixerat.
Dock fick jag lova och SVÄRA på att höra av mig om jag känner mig sämre igen. Hon tycker definitivt det är bättre att jag då får komma in till mvc eller förlossningen för ett extra tryck.
Men som jag sa - jag vill ju inte komma och uppta tid i "onödan".
(Jag veet, och jag veet att ni veet, men innerst inne är ni likadana så... Dont push it! :P )
Men ja, jag ska göra mitt bästa.
 
I eftermiddag har jag och Oscar varit på besiktningen av den gamla lägenheten
- där han så trött som han var, somnade på golvet... :D
Nu är nycklarna lämnade, och jag har skrivit på att varsågod här är nycklarna.
Om de som flyttar in ska jag inte ens börja berätta - då kommer jag aaaldrig sluta.
Men, som sagt, BYE BYE STAGG!

Kommentarer
Postat av: mormor

Sagt var behovet av VILA gör sig påmint!
Men det går ju fint nu när det äntligen blivit BYE BYE Stagg!
Och bara TÄNK så lätt det blir för Oscar att säga: Jag bor på NORRA VÄGEN 9! Istället för Stagneliusgatan 39 B! Det Du!

2012-08-01 @ 10:24:37
Postat av: motte

Härligt

2012-08-01 @ 14:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0