Inget för lättäcklade.

Igår reagerade jag på att Oscar var lite gnällig. Liksom inte helt sig själv.
Idag fick vi svaret.
När vi åt frukost kände jag på honom och tyckte han var varm, tog en temp och den visade 38,7. Vi låg och hade verkligen slapp/mys-förmiddag i soffan han och jag, tyckte han blev ännu varmare och tog en ny. 39,5.
Ok, dags för panodil.
Han fick panodil, och så bet han av ett musbett på en bit päron. Skulle precis stoppa in en druva i munnen på honom, när han kräkte mig i handen. På sina armar, mina, sin tröja och min, bådas byxor och soffan. Ordentligt. På riktigt. Han blev sååå ledsen. Det är första gången han har kräkt på riktigt som stor pojk. Det märktes att han kände att det kom ända nerifrån. Frukosttomaterna blandat med glassen han åt på förmiddagen. Glass luktar fantastiskt surt och äckligt när det har varit ett par timmar i magen.
Kändes som om det var överallt, och liten bara grät :(
Som tur var var det en liten lucka nere i tvättrummet, så vi kunde tvätta av snutten och våra kläder på en gång! Så lite tur ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0