Du är gullig!

-Hej då gullunge-Tandläkarbesöket-Halsont-DU är gullig-

Jo, en lista blev det för att komma ihåg några av sakerna jag skulle skriva ner.
Tandläkarbesöket var inte något i likhet av hur en annan bloggerskas besök på
3års kontollen blev. Hennes flicka tyckte det var r.o.l.i.g.t.
Jag kämpade järnet för att få Oscar att somna igår hos pappa, men det gick.
Det var DÄR det sprack.
Han somnade inte, utan somnade i bilen och hann sova i 13 minuter.
Fick inte liv i honom förrän jag plockade ut honom ur bilen.
När tandläkaren kom och sa; -Oscar, vill du följa med mig?
-NÄÄÄÄ, sa han och brast i storgråt.
Och på den vägen var det.
Han grät HELA tiden.
När hon försiktigt hann få in speglen i munnen när han gapade,
klöktes han och hostade, sportade och fräste :P
Det hon hann se i alla fall, efter m.å.n.g.a försök
var att alla 20 mjölkisar är uppe, och de ser FINA ut.
Hon hade ju velat känna på dem, men ack nej. Inte denna gången.
Så i stället ska de kalla oss om ett halvår igen,
bara för en bättre upplevelse och trycka lite på dem
---men hon tyckte de såg fina ut, och att jacket har slipats bra!

Min hals är som i den dära strepsils (?) reklamen.
Ni vet med sågklingan i halsen.
Så jag försöker vara tyst.
Jag är inte så bra på det.

Oscar säger förtillfället tokroliga/gulliga/förrvånande saker...
När vi gick från dagis idag sa han till Alexander som är lite yngre;
-Hej då gullunge!
Till mig kröp han upp i soffan tidigare, la huvudet på min arm och sa;
-DU är gullig!
Igår hade han några fina också...
-Ägg av mamma! Ägg av!
-Jag älskar dig också.
-Jag elskar Viljmer, vi åka honom kvell nä pappa komme hem?
-Ska jag F.Ö.R.S.T.Ö.R.A den mamma (om snöklumpen han skulle stampa sönder)

Nu ska jag lägga min solstråle!
Natti!

Kommentarer
Postat av: Jenna

Ja jo egentligen. Men man blir så less när de går så långsamt :P

2012-01-25 @ 20:50:47
Postat av: mormor

Å mormor elskar Oscar! Gullunge! Gott att det är sådana ord han har med sig och använder flitigt! Å så långa meningar! Jag skulle ju vilja prata med honom VARJE DAG vettja!

2012-01-26 @ 08:37:09
Postat av: Motte

Vilken dag...

Vilka söta roliga och låååånga meningar.

Han e för go <3

2012-01-26 @ 08:38:53
Postat av: hanna

de e ju så mysigt när dom säger meningar:=) albin har börjat säga " du e goding mamma" å "du äskar mig" man smälter ju.... hoppas att du blir frisk snart KRAM

2012-01-26 @ 20:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0