Tjatig?

Med risk för att bli tjatig.. :P
Oscar pratar på ett helt annat sätt nu :D Jag vet..
DrygOve tänker du, hon har tjatat om hans tal hit och dit, men det ÄR sant! :D

I tisdagsmorse kunde jag knappt hålla mig när samtalet som följer hände;
(Oscar sitter och tittar på Blixten i soffan)
-Mamma?! Maammaaa?! Maamma va är du!?!
-Jag är på toaletten och sminkar mig Oscar.
-Mamma, inte springa väg!! säger han då väldigt förmanande.
-Hahaha, nej det lovar jag!

Imorse när vi skulle till dagis synar han mig uppefrån och ner och utbrister;
-Fina skor mamma! :)

I tisdags när vi var och hälsade på hos gamlafarmor, och vi kom ut på deras gård,
där han såg en buske med (som KAN ha varit) slånbär,
säger han med HÖG och KLAR stämma till gamla Inging;
-INTE ÄTA DEM INGING! INTE ÄTA DEM! IIIINGING INTE ÄTA DEM!!



Kommentarer
Postat av: mormor

Nähä... defitivt inte tjatig!

Sååå härligt att höra - ja liksom iaf - Oscars omtanke om Inging - man SKA inte äta bär om man inte är säker på vad det är. :))

Goooounge!

2011-09-15 @ 21:01:59
Postat av: moster

Vad skönt att han håller efter Inging. Hon e lite hunnit!!

2011-09-16 @ 06:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0