3 röda rosor?


Idag är dagen som är vår förlovningsdag. Jag hade tänkt att tre röda rosor skulle vänta min älskade hemma på bordet. Det gör det inte. Jag har inte hunnit. :( Däremot hann HAN hem mellan jobben och sätta de vackraste liljorna i vatten till mig.
*Jag ÄÄLSKAR liljor* *Och jag älskar honom*
Tänk att det är tre år sedan vi satt och guppade i gondolen i Venedig. Ofattbart, Overkligt, Underbart!

Varje dag - har han fått mig att skratta
Varje dag - har han fått mig att le
Varje dag - har han fått mig att känna mig älskad
Varje dag - är jag tacksam för allt han har gett mig
Varje dag - är jag tacksam, att Du valde mig, att Du lever med mig,
att Du gav mig vår son.
Varje dag - är jag tacksam för att det är Du&jag.
Varje dag - älskar jag Dig.

Sökte på betydelser av blommor.
Kanske det inte skulle vara tre röda rosor? Kan 10? Eller 2? 7 hade ju också fungerat! :)
Rosor

Rosor har haft en tydlig symbolisk betydelse ända sedan antiken. Om du köper röda rosor till någon du känner, så är det en symbol för kärlek. Denna kärlek kan både vara ljuv och smärtsam. Detta eftersom rosen på samma gång är vacker och lätt att sticka sig på. På blomsterspråk betyder sju röda rosor ”Jag älskar dig”. En ros symboliserar också jungfru Marias oskuld. Det är en av anledningarna till att den blivit en mycket populär blomma i brudbuketter

Antal blommor är viktigt

När du ger bort blommor att också viktigt att du är noga med det antal du införskaffar. I Ryssland kan du exempelvis inte köpa ett jämnt antal blommor, då detta anses vara oförskämt. I den svenska kulturen så betyder antalet blommor följande:
1 – Du är mitt allt
2 – Ett förslag: Låt oss resa bort tillsammans!
3 – När får jag träffa dig igen?
4 – Givaren ser upp till mottagaren
5 – Jag gör vad som helst för dig
6 – Givaren tvivlar på mottagarens ord
7 – Jag älskar dig
8 – Trogen dig till döden skiljer oss
9 – Uttrycker en ansökan om att få spendera tid ensam med mottagaren
10 – En tydlig fråga: Vill du gifta dig med mig?

Kommentarer
Postat av: Anonym

fin design :)

2011-07-24 @ 22:47:17
URL: http://mitt
Postat av: Anonym

vad fin den nya designen är :)

2011-07-24 @ 22:47:41
URL: http://mittvitabo.blogg.se/
Postat av: åsa

Hej Lisa! Kul att höra från dig. Hoppas allt är bra.



Kram

2011-07-25 @ 14:24:42
URL: http://liteta.blogg.se/
Postat av: Pelle

Hoppas ni hade en härlig jubileumskväll! Glad att jag är god vän med er båda, ni är härliga människor!



Kram Pelle

2011-07-25 @ 23:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0