Morgan,Påsklov & vattkoppa

Nu blir det ett långt och neggo-inlägg. Läs det inte.
Jag har varit så besviken idag att jag inte kunde hålla tillbaka tårarna.
Oscars kusin Isabella har/haft vattkopper nu en veckas tid, en miljon ungefär :(
Alla som har haft det vet att det är jävligt. Och hon har alltså haft huur många som helst. :(
♥Stackars stackars mosters bästa tjej♥
Planen har hela tiden varit att som idag skulle alla hennes koppor vara uttorkade. Jag har ringt 1177 fyra gånger för att hitta ett kryphål så vi kan åka. De har sagt; Så länge någon koppa är fuktig smittar hon. Hon har en. På fingret. Som är fuktig.
Oscar hade förra veckan riktigt hög feber. Riktigt hög feber. Han har fått streptokopper, och går på penicillin. Ändå får jag höra från flera håll som jag har ventilerat detta med; "men han ska ju ändå ha dem!"
Vad är det folk inte förstår att jag INTE VILL att MIN SON ska ha vattkoppor som är en sådan JOBBIG SJUKDOM, när han i stort sett varit sjuk i två veckor, och inte ens är "friskförklarad" än!? Verkar det inte otroligt elakt om jag ska utsätta honom för ett sådant virus då?! Jag bara undrar.
Inte hjälper det heller att vi är så less på denna lägenheten. Såå less. Finns inga som önskar sig ett hus som vi gör. Det känns jäkligt pissigt rakt ut sagt när ALLT vi vill är att fortsätta bygga och bilda vår familj. Och det är så långt ifrån vårt val som vi kan komma att bo här, och inte kunna göra det. Båda två känner att vårt liv bara står på vänt, och så trivs ingen av oss. *Såå, skönt att få det ur mig*

Så vår kväll blev inte grilla och leka ute tills det mörknar (inte riktigt kanske, men jag hade stora visioner..) med våra bästa i Nybro. Moster, Chrille, Bella, T, Moffa och Mommo.
I stället sitter vi hemma, Oscar får i detta nu sin välling.
Efter jobbet vid 14 kom jag hem, satt en stund och vid 16 ungefär tog vi vagnen med oss och gick till Krögers på Larmtorget. Där beställde vi en varsin öl, cola till Ozzy och en "krögersplatta" med lite plock på. Det var jättemysigt, men det märktes på oss båda att det var inte detta vi var sugna på idag, men vår solstråle gör alla dagar härliga. På vägen hem fick däremot Oscar upp humöret på oss så vi tappade hakan.. Vi mötte en gammal bil, och vad utbrister han?
-Mååågan! Måågan!!
Jag tittade på Calle och han bara gapade, ja en Morgan var det. (Detta är en "ny" bil de har börjat peka ut i biltidningen - bara för ett par veckor sedan :D ) (Säkert en jäkla lyckoträff - men jäkligt kul var det!!)

Hur många två åringar pekar ut en sån här bil!? (lånad bild)

Just när jag har en sådan häran dag som inte är en av de "most uppie" känns det lite som det borde blir ett påsklov här från bloggen. Jag vet inte, kanske är jag tillbaka redan ikväll :P
Glad påsk i alla fall! :)

Kommentarer
Postat av: MosterMoster

Ni var så väldigt saknade och vi hoppades OCKSÅ i det längsta, men det kommer fler kvällar. många. =)

Vi ville liksom inte ligga på för hårt, men vi hade VERKLIGEN ÖNSKAT att ni var här.

Idag med.. =)

2011-04-25 @ 13:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0