Lika men ändå olika

2 känslor. Så lika men ändå så olika. Lika på sättet att alla känslor är inblandade. Lika på så sätt att kärlek och saknad är bland de största känslorna som finns.

Idag har jag fått fira min farmor, som har fyllt 90 år. Bara det är helt otroligt i sig. När jag flyttade till Kalmar -06, så var det egentligen ingen som trodde att hon hade så långt kvar. Men så fel vi hade ♥
Jag är så otroligt glad att jag fick lära känna farmor som vuxen. Jag är så glad att jag hann flytta hit och lära känna henne, innan ålderdomen tog ut sin rätt och det började bli virrigt. Jag är så glad att jag har faktiskt kunnat ställa upp för henne, om än bara med besök och mat osv. Men det bästa är berättelserna, som (då! :) ) var nya!

Jag har idag sett min farmor luta sig mot sin lillasyster (endast 86 :) ), och hon kände alla känslorna. För idag var hon klart med. Och att få se hur hon såg på Anne. Att se hur tacksam hon var att de sågs igen, att det inte behövdes några ord, det är känslor jag inte kan beskriva.
När jag kramade om farmor när vi skulle åka hem, blev det en långlång känslosam kram. Det behövs inga ord. Inga ord för att berätta om kärleken mellan farmor och barnbarnet, inga ord över tacksamheten, tröttheten och ovissheten. Och rädslan.
Att då se in i hennes systers tackasamma, blanka ögon. Och krama om henne, och veta att risken faktiskt är ganska stor, att vi inte ses igen. Glädjen att vi träffades idag, risken att det var sista gången här. Ja, 2 känslorstormar. Jag slutade inte gråta förrän högbrodelen. Och nu har jag börjat igen.

Men SÅ UNDERBART TACKSAM. ♥

Kommentarer
Postat av: mamma

Mmmmm så underbart starkt, känslosamt och väldigt väldigt sant. Tänk så upplevelserikt! Inte undra på att Du är trött älsklingen min! Är så Tacksam för att allt är precis som det är.

2011-04-10 @ 11:06:11
Postat av: Moster

Ja det var en härlig men omvälvande dag..

2011-04-10 @ 16:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0