Just nu

Just nu har vi en skön stund ihop. Efter morgonen från helvete behöver vi det. Och natten. Beror nog på det. Oscar kunde inte komma till ro igår. Och han ville ville verkligen. Han var såå trött, många tårar, men inte förrän kl 22 kom han till ro och däckade. Vi somnade 23, och vid midnatt var jag inne och hämtade en förtvivlad pojke. Han grät och grät och grät. La honom mellan oss och han låg och höll mig i handen. *Gos*
Så har han legat och vänt, och gråtit, och vilat och det har gått runt hela natten. Själv har jag legat längst ut på kanten som vanligt när han sover hos oss, och på kanten är det inte så skönt.
Kl 06.40 skulle vi gå upp tyckte han. Jag VET att han inte har fått tillräckligt med sömn i natt, säkskillt inte efter sjukan, och ändå ska han upp. Ja, jag FÖRSTÅR att han känner sig utsövd, men inte gråter ett barn konstant i 2 timmar som mår bra och är utsövd.
Han har ingen feber idag (JIPPI!!!!) men humöret är i botten. Mitt också just nu. Och JA JAG VET att nu är det är det upp till mig och vända det, och ta på mig mitt soliga humör fast det inte är det och bla bla bla, och JAG SKA GÖRA DET. Men just nu, precis i detta ögonblicket, är det jävligt pissigt.

Kommentarer
Postat av: Mia på jobbet

Jag förstår precis vad du känner, det är så frustrerande. Men lyvka till idag. KRAMIZZAR

2011-04-15 @ 10:04:13
Postat av: Mia på jobbet

Jag förstår precis vad du känner, det är så frustrerande. Men lyvka till idag. KRAMIZZAR

2011-04-15 @ 10:04:40
Postat av: mormor

och även en gammal mormor vet precis vad Du pratar om. Men som Mia lärde oss när ni var små - man MÅSTE få vara ledsen färdig först. Bara sitta och hålla om.... och ORKA det. Kraaaaaaaaaaam!

2011-04-15 @ 10:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0