Brasa eller inte?

Jaa.. med risk för att låta oallmänbildad.
Varför firas något med eld?
Vi ska ju fira in våren. Rätt? Varför med en eld, som alltid är en risk? Särskillt på våren/sommaren.
Jag tycker absolut vi ska fira in våren med trevliga människor, och kanske lite grillat och ett glas vin. Men varför denna brasa? Nu kan det hända att vi faktiskt tar oss till Skälby, tom när brasan ska tändas och det, men inte går jag dit för att titta på eld, och inte tycker jag att det är en tradition för barn heller. Då går jag hellre till Skälby ikväll för att Oscar och Vilmer ska få busa av sig ordentligt på en riktigt bra lekplats!


VS

En liten del av Skälby lekplats       (Lånade bilder)

Kommentarer
Postat av: MosterMoster

1 för att man vill bränna gammal bråte man vårstädat ut?

2 för att det brukar vara så kallt på valborg?

3 för att det är läskigt och fascinerande med eld?

4 kungen kanske är pyrro?



Ha en härlig kväll

2011-04-30 @ 13:13:14
Postat av: Lisa

Äntligen fick jag min förklaring. Tror 100% på 4:an!

2011-04-30 @ 13:18:02
URL: http://jagmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fnissar förtjust åt mina älskade döttrar :)

2011-05-01 @ 23:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0