Stora rutchkanan!

Den stora rutchkanan.

Kom till dagis efter jobbet, de är ute på gården som de brukar vid den tiden.
Jag kommer ut och hör att O precis börjar gråta, men inte så farligt. När han ser mig, blir det sju resor värre :P Står och pratar med den ena pedagogen, (hon sa fö att han inte hade slagit sig utan blev lite överrumplad när han åkte, men skit i det!) hon säger;
-Han har åkt rutchkana (den STORA) hela dagen! Vi var ute på förmiddagen och han åkte, och nu i eftermiddag var den det första han sprang till!
-Jaha, sa jag, han brukar ju inte gilla det sådär jättemycket!?
-Njo, det tycker jag nog, han klättrar upp och åker ner.
-Jahaa? Själv?! *Väldigt förvånad!*
-Jaa, säger stackars M, (jag tror att hon tror att jag tycker att hon var oansvarig, vilket inte alls var fallet. Jag tycker det är jättebra att han klättrar och provar sig fram) jag erbjuder honom att hålla mig i handen, men han säger bara nej! och skakar på huvudet, fortsätter hon. Och så går han fram och sätter sig, och så preciiis när han ska åka, slänger han sig runt, så han åker ner på mage. Så jag säger -upp med hakan! och då lyfter han huvudet!
(Min tur att se ut som en fågelholk)
-Jahaaa, så duktig han är! (Här babblar jag samtidigt med O om hur duktig han är, som åker själv osv. Och det märks hur stolt han blir! Och jag med!)
-Ja, säger M, det ser jätteskoj ut när han bara slänger sig runt på mage hela tiden!
Tror ni han ville visa mig? Nix! Inte idag inte.. :P

Ungefär en sådan här rutchkana är det på dagis,
men denna bilder är lånad.

Jag tycker den är stor i alla fall :P

Och så när vi sagt hej då till M, och ska gå, så möter vi pedagogen G också, och hon säger hej då. Och så börjar hon också berätta om hur mycket rutchkana han har åkt. Och så säger hon så här (som värmer mitt mamma hjärta så jag blir så stolt som en tupp):
-Han är så himla duktig O. På många saker! Ja, det tycker jag, han vill alltid prova, och nu åker han rutchkana hela tiden. Det är så kul att se! Han trivs verkligen!

*Ååå så stolt jag är!*

♥Nu sitter jag och väntar på min älskling. Tyvärr sover jag kanske när han kommer. Han har varit på kurs i Malmö idag, så han åkte hemifrån 05.35. Tiiidigt! Saknar dig min sötnos!♥


Vet ni vad, nu är det dags för något jag har längtat efter. Och flera med mig, jag vet nog vilka ni är ♥
GREY`S har säsongspremiär!


Kommentarer
Postat av: måmå

Gott att det blev en så fin dag! Klart han är DUKTIG! Vad hade dom väntat sig undrar måmå! Kram!

2010-10-06 @ 21:28:52
Postat av: Lina - Mamma till Anabelle & Alicia ♥

Jag har med väntat och väntat på Grey's :D Världens bästa tv-serie och man kommer lätt sitta klistrad varje onsdag i höst ;)

2010-10-07 @ 08:38:01
URL: http://linajohnssonlifemyway.blogg.se/
Postat av: Moster

Tror du växte en decimeter? =) Det hade iaf jag gjort!!

2010-10-07 @ 18:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0