Hemma!

Nya pizzan
VAD HÄNDER NÄR VI ÅKER UTANFÖR STADENS
PORTAR ÖVER NATTEN...!??!!
VÅR kvarterspizzeria byter ägare.
UTAN att berätta detta för oss! Jag menar, HALLÅ!

Eftersom vi inte hade fått en, utan två menyer på under ett dygn så
tyckte vi att detta måste undersökas pronto. Sagt och gjort, vi beställde
pizza.. Vi var också mycket nyfikna på vad pizza bagarens favorit var, men 
eftersom det skulle vara så mycket som sperisallad på den (annars en vanlig kebabpizza) skulle C fråga vad detta är när han hämtade, så vi kan smaka den nästa gång i stället. C visste nämligen inte heller vad det var för sallad. Jag har ALDRIG hört talas om det! 
När han kom hem med svaret blev jag besviken. Riktigt mycket. Jag hade förväntat mig en ny, god spännande sallad. FEL! Sperisallad=isbergssallad de hade "bara" stavat fel. INTE LITE FEL!! :)
Men pizzan var fantastisk! Den var så good! Inte alls så flottig som en del är, japp, det kommer bli fler, men inte med sperisallad på, det kan jag lova!

Igår åkte vi ju som sagt fulla av förväntan till Hjortsberga där min M bor med sin familj. M är min kusin men vi har i stort sett vuxit upp ihop så vi kallar varandra för syskon, så våra barn är kusiner. Han har ju fyllt 40 år, så det var dags för stor fest. Vi var runt 50 gäster varav 12 barn. Vi hade hyrt rum på vandrahemmet som låg ca 30 meter från festlokalen. Hur perfekt var inte det?! Iaf, så var hela festen jättelyckad! Åå så kul jag har haft! M bröder, och kusiner, hans pappa, hans släkt på sin sambos sida, alla var vi där, och vi hade så kul!
Det som jag höll på med hela förra veckan när jag inte hade tid att blogga var en video/frågesport som jag och C satte ihop. Där fanns lite av varje, fina bilder, knäppa frågor, motorljud, fyllebilder, videosnuttar, bra musik, detta visade vi med projektor på duk - ja, det blev jättebra! :) 
Han fick såklart många fina presenter, det var mycket mat och god dricka, det skålades och sjöngs. Jättekul att prata med M familj - vi har ju inte setts sedan hans 30års fest! 
Idag var vi ute på prommenad vid sjö som ligger allderles in till, det var blåsigt men så otroligt fint! Tog massor av fina bilder, både med och utan familj.  Ett smakprov..

  Kastar Macka  Underbara ni!  Mamma och bus

  Utsikt  Gung gung  La familja

Så gick vi hem till M, och åt lunch, stora delar av gänget som var med igår, några lite blekare än andra - som det ska vara efter fest - fast jag är glad att jag inte var "andra". Hade lätt kunnat bli så när det mesta folket egentligen hade droppat av och musiken högdes markant! :)
Iaf när vi hade fått i oss lite mat och "hängt lite" som vi uttryckte det så var O så trött att när vi satte honom i bilen för att köra hemåt, somnade han INNAN C hade startat den och sov i två timmar, han var bako! :D

Vi åkte en sväng till C föräldrar för lite fika och bus. Det kändes som det var jättelängesedan vi sågs. Vi gick ut och satte O i "vitsippe-mattan" bakom deras hus och fick ännu flera bilder! Håll till godo med vitsippepojken.. 

             I vitsippebackan    O ville mest

Om jag ska samanfatta helgen höjdpunkter;
♥Välkommen du lilla prinsessa! Jag LÄNGTAR tills jag får träffa dig!
Och M, störtbra party! ;)
Nu blir det sängen som ropar på mig allderles renbäddad, och jag är nyduschad - finns det något bättre?!


Kommentarer
Postat av: Jenna

Men va snällt :)

Jag har förresten vart in och kollat lite men fattar inte varför de inte går att få den nedanför din text. Mailade en trevlig herre som håller på med webdesign och väntar och ser om han svarar.

2010-05-03 @ 15:42:07
URL: http://gumsalumsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0