Graviditet-Förlossning

Graviditeten;


Vilka var dina favoritkläder?
Mammajeans och top, myyysisar hemma!
Vad var din/dina favoriträtter? Hade ingen speciell tror jag, men INTE sjukhusmaten!
Vad var din/dina favoritdryck? Vatten, i mängder!
Vad tyckte du inte om? Kött med ben, och det håller i sig...
Var det någon favoriträtt som ändrades? Neej, det tror jag inte..
Vad var du mest sugen på? Plommon, vindruvor och clementiner, och liiite mer godis mot slutet..
Hade du halsbränna? Knappt.
Hade du foglossning? Nope, men värk i ryggen
Hade du sammandragningar? Ibland, inte så farligt.
Mådde du illa? Ett fåtal gånger, men det gick över så fort magen mättades!
Vilken sovställning var bäst? Sidan, med kudde en kudde mellan knäna.
När var din BF-dag? 17/3-09
Gick du över tiden? Nej, han kom lite tidigt.
Hur mycket gick du upp i vikt? 14 kg.
Hade du mycket vätska i kroppen? Oja, havandeskapsförgiftningen gjorde sitt!
Hur var ditt psyke? Lätt rörd, lätt till tårar.
Gnällde/klagade du? Det gjorde jag säkert!
Vad trodde du det var för kön? Jag var 100 på att det var en pojk, men mot slutet sa jag flocka iband så jag itne skulle ha HELT FEL!
Visste du vad det var för kön? Nej, ingen sa något. På ett UL tyckte jag det var en kille, och på samma tyckte Calle det såg ut att vara en tjej, HAHAHA!
Hur låg ditt SF-mått? Normalt.
Var du rädd för något? Ja, efter att jag blev inlagd var jag mycket rädd att vi skulle förlora barnet på något sätt, eller att Calle inte skulle hinna till förlossningen.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag hade velat föda vaginalt, med så lite bedövning som möjligt. Men jag tror inte jag hade orkat det, i det läget. Det var bra att det blev som det blev!
Hur ser du på graviditeten idag? Jag älskade att vara gravid, jag kände mig speciell. Helt tills jag blev inlagd och började "fylla mig" med vatten.

Förlossningen;

När började din förlossning? 21/2-09 kl 16.05
Hur började den? Efter värkstimulerande dropp då barnets hjärtljud gick ner, blev jag mycket dålig, och fick akut kejsarsnitt.
När åkte du/ni in till förlossningen? Eeh, vi var ju där..
Varför?
Vem/vilka åkte du in med?
Fick du/ni åka hem igen?
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Kalmar.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? Nada.
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Jag blev nedsprungen till OP, fick spinalbedövning och så snittade dem.
Vilken/vilka var med under förlossningen?
Calle, vår barnmorska, "hennes" sköterska, min läkare, en andra läkare, barnläkare, narkospersonal, och några till..
Tog du nåt smärtstillande? Jo.. Haha..
Grät du? Ja, ett par tårar, jag ville inte gråta så C skulle tro att jag var ledsen. Jag var ju väldigt lättad!
Vad tyckte du var jobbigast? Att det gick så fort. Och att jag bara såg honom max 2min innan de gick iväg.
Var du rädd för något? Att barnet skulle dö.
Hur lång tid tog det? 15 minuter
Hur ser du på förlossningen idag? Vill gärna prova vaginalt nästa gång om det går.

Barnet;
Vad blev det för kön? Pojke.
Hur mycket vägde barnet? 3305 gram
Hur lång var barnet? 48 cm
Vad var huvudomfången? 34 cm har jag för mig...
Hur mådde barnet? Bra!

Bara en dag gammal!  Idag, nästan 15månader!
En dag gammal!          Idag, nästan 15månader!

Läs mina dagarna innan/förlossningen  under "Kategorier" "När O kom"  

Hittade dessa frågorna på Sahra´s blogg;
http://sahranellange.blogg.se/index.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0