7,5kg

Vi åkte ju till Karlshamn redan i onsdags, och det var riktigt skönt. Solen strålade från en blå himmel, O somnade innan vi lämnade macken, Catasita hade det lugnt i sin bur, varsinn kaffe var förberedd. Förväntningarna satt utanför kroppen! På torsdagen jobbade pappa, men då träffades vi ute i Vägga för att äta på Rökeriet. Vi åkte ut lite tidigare, och tog en prommenad i hamnen. Ååå så fint det är!! O tyckte förstås att änderna var det som var mest spännande, och en  och annan hund.   
   

                      
Den här fina bänken står ute vid en vågbrytare mot hamnen! ;D
  
O tyckte att morfars fina dalior som äntligen är på väg upp behövdes ansas lite, det allra bästa var att gå med gräsklipparen i blomlandet. De första knopparna (säger man knoppar?) hade kommit upp, nu är de borta igen.. :) Vi hade picnic med morfar på gräsmattan, innan O tog sig ett bad i sin fina pool! DET var mysigt!
     
                          
                        

Passar perfekt att soltorka, men det tar ju en stund.. O passade på att sätta sig i jorden innan den lilla barnkroppen var torr. Så det blev bad i badkaret när vi kom in också, och det var superkul med bubblorna!

Till midsommarafton slog jag eget rekord, eller rättare sagt, jag hade inget rekord men det blir svårslaget då jag känner att jag KNAPPAST kommer bli att jag försöker slå det. Jag skrapade 7,5kg nypotatis! Ja, jag vet, men det blev supergott! :) Midsommarafton kom, och PRECIIS när vi satte oss till sillen kom 4 droppar regna, med det var allt som kom på hela dagen. Annars hade vi stålande sol, och en underbar midsommarfest! Som syns!

  
Sill, potatis och allt som hör till, gung och bollsparkning, och allt annat mys!

  
Mycket skönt och slappt, O njuter av mumsiga gubbar!

  
Tänk att jag fick världens bästa, sötaste
mest underbara pojk i HELA världen!


 
Midsommardagen åkte vi hem och lämnade av grejer och katt, och åkte vidare till Öland och O´s farmor, farfar, faster med sambo, farbror med fru och kusin! Smarrans mat som vanligt, med gubbar och kaka till dessert, och kaffet var fantastiskt! Som de busade O och faster, rida på axlarna var så himla roligt! Hoppas vi hinner se dem idag innan de åker hem igen!
Nu ska vi fixa i ordning oss, och sedan blir det en tur till IKEA, de säljer ju superbilliga bokhyllor, och vi ska köpa en till att ha på balkongen. Och sen, blir det bara njuuut hela dagen! :)

Kommentarer
Postat av: Pelle

Ja, det var en riktigt skön midsommar! Tur med vädret hade vi ju med och det är ju inte helt vanligt..

Ha det så bra! Kram

2010-06-27 @ 13:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0