Jobba-ledig

En jobbadag - en ledig dag. Tänk om det alltid var så här! Nu ligger C och sover i soffan, O i sin säng. Tänkte att det är nog inte värt att jag somnar, då kan jag väl inte somna ikväll, och då kommer jag ha MYCKET svårt att komma upp imorgon! 
Vet att många (några iaf) är nyfikna på hur det var på jobbet igår, så detta blir ett jobbinlägg..
För det första, jag blev sjukskriven sista delen av min graviditet, så sedan mitten på januari -09 har jag inte jobbat. Ett och ett halvt år mina vänner! 
Visst har jag oroat mig hur det skulle vara att komma tillbaka, visst har jag haft lite ont i magen, visst har jag tänkt; guuud jag kan ju ingenting. Och visst blev jag mer nervös när jag fick veta att vi har ett nytt kassasystem. Och när jag ser att de har flyttat om i spelet. 
Jag är ju "tjejen i frukten och spelet" på mitt jobb. Jag har alltså hand om frukt och grönt och spelet tillsammans med min ena chef. Fast nu är han ledig, så nu jobbar jag med en "ny" (han började i februari) kille som heter J. Vi funkar jättebra ihop! 
Jag kom dit och vi körde igång på en gång, inga problem. Vi öppnade vid 08 och jag tog de första kunderna i spelet. Kände att det var lika bra liksom. Och visst, det gick gallant! Det var lite så att när jag tryckte in koden på dörren så fanns det mesta kvar i huvudet, även om det tog lite längre tid än "vanligt". 
Vi fick iaf i ordning, och alla kunderna blev hjälpta. :)

Dagen rusade iväg, halv 12 kom jag på att jag kanske skule fika också.. Haha, jag är ju sån, jag vill/kan inte gå ifrån förrän jag liksom har det under kontoll... :) Kontrollfreaket är tillbaka! :D
J åkte hem på lunch, och jag fortsatte köra mitt race, och hur eller hur, när C och O stod där framför mig 2 minuter i 15, så kände jag mig himla nöjd! Att se min son lysa upp i hela ansiktet och komma och ger mig en kram och puss är värt allt. ALLT. Och då kände jag.
GUUUD SOM JAG HAR SAKNAT HONOM!
Tror att de första veckorna kommer att gå ganska bra, eftersom det är så mycket att göra, och nu i början måste jag tänka innan jag gör, men om två veckor när det sitter igen.. Hum.. då blir det nog ganska tufft! 

När vi hade varit hemma och ätit så tog vi cyklarna till stan, och gästhamnen, och där satt vi och myyyste och åt glass. Vilket avslut på min första jobbadag! Imorgon är en ny dag, hoppas inte jag har varit alltför stor i korken så den går lika bra! 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor/svärmor

ÅH så gott att läsa Din blogg igen, och så härligt att återkomsten till jobbet gick så bra. Och JAAAA GUD vilka härliga filmer på mormors Oscarälskling! Kan kolla på dem hur många gånger som helst - och IMORGON SES VI! puss puss

2010-07-10 @ 16:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0