Virus..

..i luftvägarna.. Stackars stackars kissen! Har idag varit med om världens, ja, konstigaste vetrinärbesök. Vi fick en tid idag åt Catasita för nysningar och dåsighet. Fick träffa Kalmars (?) konstigaste vetetrinär. En sköterska kom in, och tog tempen på henne. Hon är snäll min kise.
Så kom vetrinären. Han kom in och började känna på henne. Han sa "Hej" sedan var han tyst.
-Jaha sa han efter ett tag. Nyser hon?
-Eh.. Ja.. (det var ju det jag sökte för bl.a.) Och så här.. "fnyser" som om det kittlar i nosen.
-Jaha. *TYSTNAD* Kommer det ut något?
-Ja, det stänker ju lite.
-Mm. *TYSTNAD* Är det färgat?
-Nej, det är genomskinligt.
-Jasså!?
-Mm.. (Sita börja nysa)
-Jaha, där ser man, det är genomskinligt. Sedan början han svamla så mycket att jag inte kan komma ihåg allt, men uppfattade; "virus", "luftvägar", "röntgen", "lungor", "bakterier" bla bla.  Han går ut, och kommer in igen innan han har stängt dörren klart,
-Ja alltså det är nog ett virus men vi ska röntga henne tror inte det är någon kö så det går nog fort, det kommer någon och hämtar er, säkert virus, men ger antibiotika i så fall så hon blir av med det, ingen bakterie, men det hjälper. Men hålla koll och så, men nu kommer det snart någon och tar med er till röntgen. Mm ok vi ses sen.

Jag står där inne själv med katten och måste sett ut som ett frågetecken och börjar sedan skratta. Sitter med ett leende från öra till öra när de kommer och hämtar oss och jag säger;
-Ska jag ta henne i buren eller bära henne?
-Du kan bära henne, säger hon och går jag går efter, hon fortsätter;
-eller ja jag vet ju inte hur rädd hon är, men det går nog bra, men det (nu är vi framme) är ju du som vet bäst.
-Jo.. :)
Så ska vi röntga. Då har de självklart en ny dator som de inte kan med.. Tar en bild och sen går det åt pipsvängen. De fick hämta Annika (?? tydligen var hon den enda som kunde denna nya maskin) 4 gånger för 2 bilder! Tur att jag hade vrålgrepp på katten och att hon är så snäll.. Gick tillbaka och då kom vetrinären tillbaka.. (Jösses tänkte jag, och började redan flina lite för mig själv) (Ok, jag måste ta ett djupt andetag nu när jag skriver för att reda upp nästa;) I alla fall han kom in och sa
-att det är ett virus i luftvägarna och att jag kan sätta honom i buren - så det gör jag. Det sitter i nosen, svalget/halsen, men inte i lungorna. Eller ja, bara precis på toppen av lungorna. (?? Är inte det lungorna??)
-Ok, får jag fram.
-Ja, så han ska få antibiotika så det inte fäster någon bakterie så läker det av sig själv. Jag skriver ut tabletter.
-Jaha, säger jag och ler, har du något tips hur jag ska få i henne dem? (Tänker på det mailet "att ge katt vs hund en tablett "- superrolig!! Och det är ju lite så..)(Jag menar, jag har ju gett henne tablett förr, men tänkte FÖRSÖKA skoja till det lite)
-Ja, säger han gravallvarlig, du kan ju mosa den i mat OM han äter den då, annars kan du ju inte göra det, annars får du ta honom så här, han tar ut katten från buren, håller fast henne, öppnar munnen, (låtas lägga i en tablett)
-och så lägger du den så långt bak du kan, sen tar du den här, (han hämtar en tom spruta utan nål)
-och sprutar en droppe, EN, precis här i mungipan, så får han sväljreflex. ska det går bra.
STORÖGT ler jag och tackar för tipset. :)
-Du kan sätta in katten i buren, han bajsar och så som han ska?
-Ja, det gör hon.
(Han plockar ut katten från buren) - Ja, säger han, för jag såg att han hade mycket som skulle ut, och börjar klämma henne på magen. 
-Jaha säger jag.
-Ja, det är ingen fara, det låg ganska långt upp i magen så det är ingenting.
-Nehe.
-Du kan sätta in han igen. 
-Ok. Han går mot dörren och går ut, innan den slår igen säger han;
-Tog vi en vikt?
-Nej det gjorde vi inte. 
-Jag ska kolla säger han. (Tittar i journalen) Nej, det gjorde vi inte. Då ska vi ordna det. (Han hämtar vågen) Plockar UT katten!!! Och på vågen och väger henne. *HUR SNÄLL KAN EN KATT BLI!!??* Och så in i buren IGEN. Sen fick hon sitta kvar, jag fick receptet och betala 1150:- Som sagt, hur snäll kan en katt bli?? Nu ligger hon här jämte och fnyser och nyser. Lilla kiiisen!!

Rngde AGRIA där hon är försäkrad, vi har 1100:- i självrisk, sedan 25%rörlig, så jag TROR INTE jag orkar bråka om en 15-20:- eller så... :) 
    

Kommentarer
Postat av: Jojje

Herregud.....!!!!!!!!

2010-01-04 @ 22:31:09
Postat av: mamma

Hujedamej vad DYRT det blev! Och inte blev ni klokare heller! Hoppas hon kryat på sig lilla Sitan! Ses på TORSDAG! Längtar!

2010-01-05 @ 15:35:11
Postat av: Ann-Sofie

hahaha.. det är typiskt din tur att få en sån konstig människa..

2010-01-07 @ 15:12:38
Postat av: Lisa

Ja detta var en MYCKET märklig vetrinär, och som A-S skrev, det ska väl vara jag till och hitta en.. :)

2010-01-12 @ 19:38:06
URL: http://jagmamma.blogg.se/
Postat av: Prebenalvilde

Just Surfin.. Hello From Gold Coast Australia.. Well Done.

2011-11-25 @ 11:27:32
URL: http://prebenalvilde.blogyd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0