Vilka killar!

Idag har O´s farmor varit här, S och V, OCH hans morfar!! Fullt hus :) Och mitt i allt var vi och fredagshandlade!
Handlade ett "bälte" som vi kan ha i barnstolen, eftersom han har hävt sig ur två olika slags stolar.. Inte en sån vi har, men lika bra att inhandla det för tidigt.

O och V busade som vanligt, de satt i köket och hade plockat ur ALLA pet-flaskorna ur påsen, och var helt inbitna i sin lek! De märkte inte ens när jag fotade.. :) Och så fick jag väl världens bästa bilder på dem idag. Självklart skulle O ha gå-vagnen när V hade den, och vilken tur! Bland de bästa bilderna blev det..

    Underbara!!     Underbara!!    Så stolt!!

Ja det var verkligen kul, V gick flera steg med vagnen, när jag lockade med den underbara fisken.. De kan gå långt för den :)  Fisken alla barnen tok-älskar!

Sedan efter handlingen när min pappa hade kommit, sa han att O reste sig upp mot vagnen själv, och gick flera steg. ♥ Vilka killar!! ♥

Ikväll har vi ätit lite god mat, och just nu borstar C tänderna på en sovande O. Tänk att bli så slut att man kan äta en hel flaska välling, och få tänderna borstade utan att vakna.. När/om jag slummrar i soffan så får jag ändå alltid gå på toa och borsta mina tänder själv innan jag ska sova. Fast jag tror C skulle kunna borsta dem ibland utan att jag skulle vakna..

Imorgon ska C iväg och kolla på uttrar med sin pappa. Ja, UTTRAR. :) Han blir hämtad kl 06.00. undrar just HUR trött han är då.. Jag hade velat åka ut till IKEA och fixa följande saker; en barnstol (till att ha på Öland hos min farmor) en rullgardin (till O´s rum), bitskydd (till spjälsängen), dörrstopp (har EN dörr utan och den måste han ALLTID vara och pilla på), dataunderlägg (att ha i knät, datorn blir ju så jäkla varm), och lack, till att lacka en jack-hängare som C har målat om till O. Den blir fiin!! MEN, det blir nog inte imorgon, svårt att ta det på bussen liksom.. :)

Idag hade pappa med sig små lappar till mig, som mamma har skrivit, för X antal år sedan. Det står bl.a.
Lisa 7mån; Första tanden, sitter lite, ålar sig fram
Lisa 7½mån; Sitter, ålar med fart, satte upp grind, solig och lätthanterlig
Lisa 11mån; Går 13 steg, kryper mest. Sover 2ggr/dag, älskar yoggi och att bada. Ropar Na-Na, är glad och solig
Lisa 1år; Går obehindrat är mycket stolt för det
(Framgår ej om det är jag eller mamma:) Antagligen båda!) 

         O, 7 månader, lite lik ändå!              Jag, nakenfisen, 7månader

O 7mån; Har två tänder, sitter om än vingligt utan stöd.
O 8mån; Tokig i babysimmet!
O 10mån; Ställer sig ofta upp mot soffan, ställde sig på julafton upp i spjälsängen, gick 7 steg med gå-vagnen.
O snart 11mån; Ålar/kryper HELA toden, reser sig mot allt, även gå-vagnen och går iväg ett par, tre steg, börjat böja benen när han sätter sig. Ma-ma, da-da, va-va -MYCKET PRAT!! Står några sekunder själv, vill gärna vara aktiverad och med HELA tiden. Älskar fortfarande att bada! Gillat all mat från början, men mer än gärna hemlagad!

Jättekul och kolla likheter och olikheter! Nähe, Let´s dance har börjat! Trevlig fredagskväll!

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Tusan vad söta de är våra pojkar och tusan vad lik Oscar är dej som liten! =)

2010-01-15 @ 21:11:38
Postat av: Lisa

Ja herreguuud så söta!! JAG SMÄLTER!! Så stolta båda två!

2010-01-16 @ 18:34:08
URL: http://jagmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0