REKORD!!! :D

ÅÅ SÅ KUL!! IGÅR HADE JAG REKORDBESÖK PÅ SIDAN!!!
                                                                  VÄLKOMNA - JAG HOPPAS NI STANNAR!

JAG TACKAR CICCI FÖR LÄNKEN I HENNES BLOGG! :)

Idag har jag haft en dag, som jag redan under dagen undrade om den var sann.. Superglad över bloggbesökarna, skulle vi (jag, O, S och V) ta bussen till det NYA leklandet Elwins. Jag får ett sms av S;
-Gå i tid, det är inte plogat! :(
Jag skriver tillbaka "F*n, jag som måste om bilen och hämta en femma till bussen!"
Sedan stressar jag som en tok, genomsvett och med en gnällig pojk drar jag upp vagnen och kutar till bilen och till hållplatsen. Som tur är ligger min hållplats precis vid vägen, men jag fick sparka undan snö, där det inte var plogat, för att komma över vallen med vagnen, skriver till S;
- Nu är jag här iaf, dyngsur.
Vi skriver lite fram o tillbaka, och jag tycker att hon skriver lite märkliga svar.
-Visst var det 411? skriver jag
Och det stämde.
-Nu har alla kommit utom den, undrar hur sen den ska vara? Jag hann inte ta mössan och vantarna *fryser*
Då får jag tillbaka;
-Men bussen kommer väl till mig först?
Då ringer jag upp; men va?
-Jag går på bussen nu! svarar S med.
-HELVETE jag är på fel hållplats!
S får gå av på nästa hållplats, och jag får traska dit. Genomfrusen. Vi fick värma oss i församlingshemmet där vi brukar vara och sjunga. Ut till bussen igen.
Efter ett tag;
-Eh, S vart är vi? :)
-Vet inte :) Berga?
-Mm, fast det är ju inte dit vi ska... :)
Vi åker och åker och åker... Sen stannar bussen och S går fram och frågar, eftersom det stod ett E efter tidtabellen, vad det betyder??
-Att detta är slutstation.

Jahapp. Av i snömodden, får pulsa sista "biten" som är LÅNG. Jättelång. Kallt. Blött.
Kommer iaf fram, då möts vi av en i personalen;
-Ni trotsade vädret iaf! Ni är det enda hittills!
Vi kommer in på ett jättefint lekland, och pojkarna lekte av sig i 40min eller något, men det var kallt där! Inte så konstigt eftersom vi var de enda kanske, men golvet var kallt, allt var kallt. Där fanns ingen god mat till oss, vi gav pojkarna deras lunch, och eftersom O har blivit snorig och gnällig sa vi att vi tar bussen och äter vid maxi eller nåt.
Ut igen, kommer till hållplatsen som vi SKULLE gått av på om bussen gått ända fram, fast motsatt sida. Vi fick gå på en rellativt stor väg. Kommer fram, upp med vagnarna. Bussen ska gå om 5 min, JIPPI!! Från den hållplats vi fick kliva av på.. *Många svordommar* 
-Jaha, börjar flina istället, vi får väl gå till stora vägen och ta en ANNAN buss då?
-Jo vi kan ju inte stå och vänta i halvtimme, då fryser vi ju ihjäl och hungrar ihjäl!
Ut på vägen igen, fick köra i sidan i all modd som sätter sig i hjulen, och när bilarna kommer stannar vi. "Hur gör vi i rondellen??!! " "Vi får springa!!" Och jäkla som vi sprang! Lungorna brann! När vi precis kommit ur rondellen saktar vi ner lite, jag vänder mig om, och skriker till S;
- SPRING!!
Då är det tre bilar precis bakom oss... Det är jobbigt att springa när du inte har sprungit på ett och ett halvt år. Med vagn. I snö. I klackar. Med skrattanfall. Och blodsmak. :D HERREGUD! Händer sånt här NÅGON annan?? 
Fortsatte gå mot vägen och precis när vi kommer till korsningen och ska kunna komma in på cyckelvägen, vi ser hållplatsen, och vi ser en buss komma, viker jag mig över vagnen och säger;
-*SVORDOM* S, jag har ju för *SVORDOM* inga pengar till bussen. Jag skulle ju ta ut det på Elvins vid lunch mennuåtvijuingenlunchsåjagtogaldrigutnågra.. Åå vilket dåligt samvete jag fick, S viker sig över sin vagnen, sen inser jag;
Hon skrattar!! :D Vilket skrattanfall, fast vi helst ville gråta båda två!
Det slutade med att vi gick, och gick och gick. Kom fram till en pizzeria, MAAT! Och efter det? Så gick vi, och gick och gick, ända tills vi kom hem. SLUT.

          Buskillen smyger på mamma     Bus V liker tittut!     Här är rondellen.... *Pust*

Igår skrev också A en komentar på bloggen, det är en tjej som syr fantastiska barnkläder! Henne ska jag berätta mer om, och visa vad hon har sytt till O. Fast inte idag, jag är helt enkelt för trött. Men jag blev så himla glad över komentaren! :)

Ikväll har vi passat V, när S och M har varit på bio, det var myys! 

                                                                                        Busungarna!!
Nu ligger O och klagar i sin säng, han är täppt stackarn! Hoppas bara, och innerligt att jag får sova snart! :) Imorgon ska vi till Karlshamn och morfar! Jippi!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja, jösses vilken dag! Många svordomar blev det men mycket skratt oxå! Klart det händer oss, vilka annars?! =)

2010-01-29 @ 10:02:55
Postat av: cicci

tack fina du för att du fortsätter kika in och kul att du hade många besök :) hihi..



helt slut efter kalasat hela helgen lång, men pojken är nöjd :) fattar inte att han blivit så stor... man ska njuta!



hoppas du haft en toppen helg!



kram

2010-01-31 @ 22:49:45
URL: http://animegirl.blogg.se/
Postat av: Vivi

Guuud, va´rolig du är Lisa!! :-D

Hade gjort vad som helst för att få se er springa i den där rondellen ;-)

2010-02-02 @ 21:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0