NYÅR!

Så har nyårsafton kommit och gått. GOTT NYTT ÅR!! 2010.. Hur ska det kunna slå året när jag blev mamma? 2009 har ju lätt varit mitt bästa, lyckligaste, underbaraste, mest fantastiska år jag har upplevt! Men det är väl så att nu få följa O, kommer att göra detta nya året till det mest fantasiska, det är ju bara svårt att förstå när jag redan är så lycklig och tacksam för det jag har!

I förrgår kom M och E hit, vid halv nio tiden på kvällen, tyckte O att det var kul att vakna till lite.. :) Så klart ville han träffa våra gäster! Superkul, och jättetrevligt, och mycket prat och skratt. Det är fortfarande så kul att tänka på, just att vi har inte setts på så länge, men ändå är det som "förra veckan". Det är så lätt liksom! Och E är ju en supergo tjej, jättelätt att tycka om! :) Som om vi känt varandra länge. Än 2 dagar.. :D
Vi satt uppe ett bra tag när de hade kommit, och sov sen som stockar hela gänget tror jag. O sover på vårt rum nu, och DET är ovant, men mysigt! :)

På nyårsafton gick vi ut på promenad efter frukost, bus och förberedelser av maten till kvällen, gick vi ner till stan och drack kaffe och tog lite lunch. Det var så jäkla kallt! M och E är äventyrare och vana vid kyla och snö,
--- DET ÄR INTE JAG!!!! BRRR!!!!
(Men de tyckte också det var ganska kallt..) :) 
Kom hem och skulle göra oss i ordning, och allt som hör till när man får gäster, vi han inte riktigt klart, men våra gäster fixade det ändå!  Skulle ner till slottet allihop till femhugget, då det var fyrverkerier, vi kom till sportbutiken sen stod vi där. Vi såg ändå! Fast det var ganska dimmigt. Och kallt. Mycket trafik. Bilar.. Glögg hade vi med.. :)
Men det var väldigt kallt, vi gick hem FORT.
Fixade mat, och åt SÅÅÅ god mat! C hade lyckats till 100%.
Förrätt;          Grekisk bondsallad, vitlöksbröd, och vitlökssås.. --MM!
Huvudrätt;      Oxfile, men grönpepparsås, och potatisrulltårta, insalata carpese.. --MMMM!!!
Efterrätt;        Vitchokladpannacotta, med pasionsfrukt och hallon, kaffe.. --MMMM!!
Ja, jag säger det - FANTASTISKT!!

                      Huvudrätten!

Jättetrevlig kväll, med tävlingar, och musik, ishockey, champange... :) Supersuper nyårsafton! Nu får vi se var dagen har att bjuda på. Vi ska snart äta lite lunch, och så får vi se. O har blivit lite förkyld.. :( Men det kan bero på att hans två framtänder verkar vara på G, för han verkar inte hängig annars! Hoppas de kommer snart i så fall! NU ska jag laga lunch! Får bli fler bilder sen, det tar sån tid att lägga upp.. *dåligt*
Svejs svejs!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0