Jäkla tomt!

Det är ju så här. Både jag och C är uppväxta i hus. Både jag och C vill låta vårt (/våra -när den tiden kommer *hoppas vi*!) barn växa upp i hus. Både jag och C vill bo i hus.
Vi har alltid pratat om att vi vill ha hus, och till och från har vi kollat mest för kollandets skull, eller ja, C har kollat för han tycker det är kul, jag kan inte, för om (om!? hittar såklart ALLTID) jag hittar ett jag gillar, så har jag redan tapetsert, fixat trädgården och flyttat in.. Och blir sedan så besviken. När vi inte ens kan lägga ett bud. :( 

Vi har precis börjat prata om vi ska bygga nytt hus i stället, då huspriserna i Kalmar är rena rånet. Sagt och gjort, vi PRATADE om det, och VIPS hoppade en tomt på oss idag! Bara så där, rätt framför näsan. Det är konstigt att om man söker "tomter" på blocket/hemnet/kalmar kommun, så kom den upp PÅ ALLA TRE!!!
Jag menar den ROPAR JU PÅ OSS!! 
Och
den ligger på ett ställe så när O är 5, så kan han komma
-"Mamma, jag vill gå och busa med morfar! Själv, mamma!"
Och jag kan säga;
- Ok, vi ska bara ringa och se så han är hemma.
Eller när han är 10 och säger;
-"Jag cyklar till farmor och farfar!" 
Jag VET vart tomten ligger. Den ligger bland nybyggda villor, mycket barn, lite trafik, skog och mark.
*SUUUCK vad jag vill mycket!!* *SUUUCK igen..*  

I alla fall, Idag har vi tvättat, varit på IKEA och bytt rullgardinen, fikat med S, M och V, jag har gjort puréer ikväll, O RÅKADE ta ett steg *mamma stolt*, när vi alla var som minst beredda :), och sedan en halv timme senare dörnade in i bordsbenet så blodet rann ur munnen och nu har han en fläskläpp
*Å, fläskläpp innan han är 11månader*,
handlat, satt upp rullgardin, kollat på Köping *ÄLSKAR*, och nu lackar C jack-hängaren. Ja, som vanligt alltså, FULL FART FRAMÅT!! Precis som vi gillar. 

Älskade sonen sover sedan ett par timmar, och vi har myst med lite film och popcorn. Vi KANSKE ska på bio imorgon kväll. Det ni! Vi har ALDRIG varit på bio tillsammans. EVER. Så det borde vara dags!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0