Då var det..

..måndag igen!
Idag har moster M, C och kusin I, S och V varit här på lunch. Det var mysigt och fullt ös! Men vi fick i oss mat allihop, och mätta och glada var vi!
Nu har  O börjat äta vanlig havregrynsgröt, med frukt puré till frukost. Det tycker han är gott! Det enda jag funderar på är vad jag ska järnberika den med, S kom med förslaget paltbröd, vet inte hur det går till, men får kolla upp det. Annat förslag?

Vi har idag fått nya väggord att ha på O´s "nya" rum, SOLSTRÅLE och SOV GOTT. Åå vad jag längtar tills vi fått upp dem! Men det är mycket denna veckan också, idag har vi haft fullt upp med besök, handling, mat och städ, imorgon ska vi sjunga och till stan för att se om jag hittar en nackkudde till bilåkandet, så jag slipper knyta upp huvudet på O i bilen VARJE gång han har somnat.. (Varje gång vi åker)
Eller sitta och hålla huvudet för att jag inte har något att knyta med, så jag sitter helt snett.. :( Nehe, något måste jag hitta som kan få det att funka!

Igår var vi ju på husvisning. Det var en bra idé att gå på, inte för att vi ska köpa hus nu, men för att lära oss lite. NÅGONGÅNG ska vi ju det hoppas jag! Men inte trodde jag väl att vi skulle komma hem, efter att ha tittat på ett hus, som vi båda känner att ett sådant vill vi INTE ha! :D Skönt! Och bra för att prova på och kolla, och allt som hör till. Vi har ju aldrig ens varit på visning innan.
Efter det åkte vi på hockey, det var en bra match, men tyvärr förlorade Nybro. Men men. Kul att åka dit och kolla iaf. O tyckte de spelade dåligt ibland och bankade lite på plexit.. :D Han tycker det är kul när det händer så mycket, och så fick han ju smaka hockeykorv, och det är inte illa det! :D

Nu tänker jag ge min goding en kram, och sen ska jag nog krypa ner i min skööna skööna säng!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Har dom slutat tillverka särskilt järnberikad havregrynsgröt? Hm... kanske en ny nisch?

Som vanligt väldigt trevligt skrivet Lisa, och mormor längtar MEGA tills vi ses. Kramåpuss

2010-01-26 @ 08:47:12
Postat av: Lisa

Det finns "barnvänlig havregrynsgröt" men den är ju så dyr! Så jag ville ge honom "vanlig" på harvregryn, men det ska väl vara extra järn och VART hittar jag det. Helst hade det varit bra om det fanns i kryddburksform!! :D

2010-01-26 @ 17:17:37
URL: http://jagmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0