Litet plåster!

Här har ni sötaste i djup koncentration!  ♥                                                                                                                                                                                                                             
Läser i sin bok!









Observera boken!

Vi fick allt ta och "ringa in" morfar lite tidigare idag, som fick köra ner oss till vårdcentralen. När O vaknade efter att
ha sovit i 1 ½ timme (!) i eftermiddag hade han över 39 graders feber, och jag fick inte ner den. Kändes lite obehagligt
och ringde 1177 och fick prata med ett rikspucko som frågade om jag hade gett honom något febernedsättande egentligen.
-Ja enligt tabellen 5ml. (Det står ca10kg - 5ml var 4-6/timme ej mer än 4 ggr/dygn)
-Jaha, vad väger han?
-Skulle tippa 10 kg, då han vägde 9,4 sist vi vägde honom för drygt en månad sen.
-Jaha, men om jag räknar på 10kg, 150 x bla bla bla så får jag fram att han kan ta 6ML åt gången!
(Hur i hela he**te skulle jag veta det när det står 5 sa*ans ml på flaskan, och hjälper 1ML så mycket undrar jag!?)
-Jaha, säger jag och känner mig rätt dum, och tårarna kommer eftersom jag känner mig fånig, och har en son i
famnen som bara ligger och tittar och är så otroligt varm!
Då säger hon;
-Är du orolig för honom?
-DET ÄR VÄL KLART JAG ÄR!
-Ja, då tycker jag du ska ringa vårdcentralen.
-Ja, jag ska göra det.

Samlade ihop mig, och ringde och fick prata med en supertrevlig och hjälpsam sköterska, vi fick en tid en timme
senare, och morfar kom och körde. 
Lillemann fick kollat öron, hals, mage, lungor, och det fixade han, men halsen och öronen var tråkiga. Efter att läkaren
(under utb) diskuterat med sin handledare skulle de ta blodprov för att se om de hittade något.
Jag och O satt och kollade grejer i en hink, för avledning. Det var klistermärken, någon studsboll,
och lite annat jox, men det som fick O att inte fälla en tår och sittta still var denna FANTASTISKA FANTASTISKA penna!Fantastisk penna
Som han också fick för att han hade varit SÅ DUKTIG!! 
Och ett litet litet plåster fick han, eftersom det fortsatte att blöda. DET var också väldigt fint, och konstigt.
Så han fick liksom 2 in 1.. :) Tillbaka till läkaren som då sa att vi skulle avvakta till måndag,
och fortsätta med febernedsättande, ögondroppar, nässpray - you name it - we got it, känns det som.
                *HOPPAS HOPPAS HOPPAS - det vänder nu lite snabbt!* 

                          Lilla lilla fingret


Så när vi kom hem tog vi ögondropparna, som nu är hysteriskt tråkigt, och han somnade nästan under tiden! 
Så trött var han. Farmor och farfar kom, så vi fikade lite. Nu ikväll när vi skulle äta ville han inte ha något,
men efter lite tjabb fick C i honom en hel flaska välling med alvedon i istället, så nu hoppas vi han får
sova gott en stund. Sen vaknar han nog i natt och får lite till, räknar jag med. 
Har också slagit in mormor´s present som hon ska få! Så här fin, vacker och otroligt
nyfikenhetsframkallande blev den.. :D  

                           Mormors finfina paket
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0